Brugge Plus (de organisatie waaronder In&Uit Brugge valt) respecteert de privacy van de gebruikers van haar website. Over het algemeen verzamelen we informatie over u als u een account aanmaakt, als u tickets koopt zowel online, telefonisch als aan onze balie (In&Uit Brugge). Wij gebruiken uw gegevens om u snel op de hoogte te kunnen brengen bij wijzigingen van de voorstelling of bij afgelasting. Daarnaast worden uw gegevens gebruikt voor statistische informatie om onze dienstverlening hierop verder af te stemmen. Brugge Plus (In&Uit Brugge) verkoopt tickets in naam van derde partijen die een evenement organiseren. We zullen uw informatie enkel met de organisator van het evenement waarvoor u tickets kocht, delen. De organisator gebruikt deze gegevens voor marketingdoeleinden.
Brugge Plus (In&Uit Brugge), leeft volledig de Belgische wet na van 8 december 1992 m.b.t. het verwerken van persoonlijke gegevens, gewijzigd door de wet van 11 december 1998, waarin rekening wordt gehouden met de Europese richtlijn van 24 oktober 1995. Daarnaast volgen wij de richtlijnen van de nieuwe Europese privacywetgeving, de GDPR (General Data Protection Regulation). Deze regelgeving geldt vanaf 25 mei 2018.
Gebruikers die zich registreren via deze website, geven toestemming voor het gebruik van hun persoonsgegevens, overeenkomstig me het hier uitgeschreven privacybeleid.
1.1 Hoe verzamelen wij uw gegevens?
1.2 Wij bewaren volgende informatie
Wij bewaren uw gegevens voor zolang we dit nodig achten. Indien u dat wenst kan u uw gegevens laten schrappen. Zie ‘6. Wat indien u niet akkoord gaat bij de aanmaak van een accountcontact- en accountgegevens:
1.3 Wij gebruiken uw informatie voor
1.4 Waar worden uw gegevens bewaard?
Uw gegevens worden bewaard in een streng beveiligd datacentrum die voldoet aan de Europese normen. Deze is in beheer van de leverancier van het gebruikte ticketsysteem. Deze leverancier kan in geen geval gebruik maken van uw data.
Brugge Plus vzw (In&Uit Brugge) behoort tot een ticketnetwerk. Uw gegevens (contactgegevens) worden opgeslagen in het account van In&Uit binnen dit ticketnetwerk. Volgende organisaties maken gebruik van dit ticketnetwerk: In&Uit Brugge (Brugge Plus vzw), KAAP, Symfonieorkest Vlaanderen, MAfestival, Cultuurcentrum Brugge en Concertgebouw Brugge.
Enkel uw contactgegevens worden gedeeld binnen dit netwerk. Echter mogen die gegevens enkel gebruikt worden wanneer een ticket aangekocht wordt bij desbetreffende organisatie.
Waarom dit ticketnetwerk? om de krachten te bundelen in het kader van een opdrachtencentrale onder culturele organisaties is dit netwerk opgestart. Dit biedt voor de aangesloten organisaties diverse voordelen in het aanbieden van een professioneel ticketsysteem naar de gebruiker toe.
1.5 Wat indien u niet akkoord gaat
Als u uw toestemming voor het gebruik van uw persoonlijke gegevens wilt herroepen, gelieve ons aan te schrijven. (Zie 3. Hoe kunt u ons bereiken)
1.6 Wat wij doen als er een update van dit beleid is
Af en toe wijzigen we onze privacybeleid. Als er wijzigingen aan dit Beleid zijn, dan zullen we u, zoals de wet vereist, daarvan op de hoogte brengen. We zullen ook een geüpdatete versie op onze website plaatsen. Deze versie zal een andere datum en ander versienummer hebben dan deze hieronder. Gelieve regelmatig op onze site te controleren of er updates zijn.
Deze voorwaarden zijn van toepassing op ticketverkoop via deze online website ontworpen door Brugge Plus vzw (In&Uit Brugge). Brugge Plus vzw biedt tickets te koop aan in opdracht van organisatoren van evenementen. Zij is niet verantwoordelijk voor de inhoud, de opstelling, het verloop, de kwaliteit van de voorstelling, wijzigingen van plaats, datum of prijs, beschikbaarheid, noch voor annulatie van een evenement. De eventuele aansprakelijkheid van Brugge Plus vzw is dan ook beperkt tot de verkoop en distributie van tickets.
De persoon die de aankoop doet, wordt als enige koper beschouwd. Enkel hij is gebonden tot de betaling, zelfs wanneer de tickets aan een derde moeten worden geleverd. Tickets mogen in geen geval doorverkocht worden aan derden, evenmin in commerciële relatie aan derden worden overgemaakt. De persoon die de aankoop via deze website doet, aanvaardt hierbij de verkoopsvoorwaarden wanneer de betaling van een bestelling plaatsvindt.
Namaak of een kopie van de tickets onder welke vorm dan ook is verboden en zal juridisch vervolgd worden.
Lees ook onze bepalingen i.v.m. Privacybeleid. Deze maken integraal deel uit van de verkoopsvoorwaarden.
2.1 Plaatsen van een bestelling
De tickets worden geboekt van het ogenblik van het aanvaarden van uw betaling. U ontvangt een mail van Mollie (betaalinstelling). Na de betaling wordt tevens een bevestigingsmail, met de details van uw boeking, verzonden, met een link om uw e-tickets of Wallet-tickets te downloaden (indien hiervoor gekozen).
Gelieve uw spam of ongewenste mails na te kijken, wanneer u de bevestigingsmail niet ontvangt binnen de dag van uw boeking. Indien u deze niet kan vinden, gelieve zo snel mogelijk contact op te nemen. Mogelijk is er iets verkeerd gelopen tijdens uw boeking.
Indien u ervoor koos de tickets per post toegestuurd te krijgen, wordt hiervoor een verzendkost aangerekend. Die wordt automatisch bij uw bestelling aangevuld. Nadien ontvangt u eveneens een bevestigingsmail. De tickets worden per post toegestuurd. Zie '3. Levering'.
2.2 Betaling
Bij betaling met bankkaart of kredietkaart is er sprake van onmiddellijke betaling. U ontvangt van Mollie een e-mail met uw betaalgegevens. Kort daarna ontvangt u tevens onze bevestigingsmail.
Mollie is de betaalinstelling die alle online-verrichtingen controleert en al dan niet bevestigt.
2.3 Levering
We bieden 3 mogelijkheden aan, met name:
2.4 Terugbetaling
Tickets worden niet terugbetaald, zelfs niet in geval van verlies, schade of diefstal. Enkel bij een annulering van de voorstelling door de organisator, ziekenhuisopname van de tickethouder of het overlijden van de tickethouder, mits voorleggen van een geldig bewijs, kan hier een uitzondering op gemaakt worden.
Het verzakingsrecht is niet van toepassing aangezien de dienst, c.q. de reservering van tickets, onmiddellijk wordt uitgevoerd. Terugbetaling omwille van niet-opgehaalde tickets of niet-aangekomen tickets via de post is eveneens niet mogelijk.
Verzendkosten worden nooit terugbetaald.
In&Uit contacteert steeds zelf alle tickethouders voor omboeking of terugbetaling met de te volgen procedure.
Uitzondering Heilig Bloedprocessie Brugge.
Als de Heilig Bloedprocessie officieel afgelast wordt (bijvoorbeeld als gevolg van slechte weersomstandigheden) zijn er voor tickethouders twee mogelijkheden:
2.5 Kortingen of acties
Kortingen of acties door een organisator gelanceerd nà de start van de ticketverkoop kunnen niet met terugwerkende kracht werken en dus niet kunnen toegepast worden op een aankoop die dateert van voor de actie werd gelanceerd en gecommuniceerd.
2.6 Ruil
Tickets kunnen niet geruild worden.
In&Uit contacteert steeds zelf alle tickethouders voor omboeking of terugbetaling met de te volgen procedure.
Uitzondering Heilig Bloedprocessie Brugge.
Als de Heilig Bloedprocessie officieel afgelast wordt (bijvoorbeeld als gevolg van slechte weersomstandigheden) zijn er voor tickethouders twee mogelijkheden:
2.7 Wijzigingen of afgelasting
Indien de organisator/producent de inhoud of de datum van het evenement wijzigt of het evenement annuleert, dan is het de organisator/producent die beslist of en tegen welke voorwaarden tickets en eventuele bijkomende kosten kunnen worden terugbetaald of omgeruild Eventueel blijven de tickets dan geldig voor een nieuwe datum van het evenement of worden nieuwe tickets toegestuurd, tenzij de nieuwe datum niet past. Afhankelijk van de overeenkomst tussen Brugge Plus vzw en de organisator/producent zal de terugbetaling of omruiling al dan niet gebeuren via Brugge Plus vzw.
De klant wordt tijdig op de hoogte gesteld door ofwel de organisator, of door Brugge Plus vzw van de te volgen procedure.
2.8 Overzicht kosten
2.9 Opvolgen bestelling
Voor informatie over uw bestelling kan u steeds terecht bij Brugge Plus vzw of de organisator/producent zelf. De contactgegevens van Brugge Plus vzw kan u op het einde van deze voorwaarden vinden.
2.10 Klachten
Bij eventuele klachten verzoeken wij u die aangetekend te versturen naar Brugge Plus vzw (contactgegevens onderaan). Formuleer klaar en duidelijk uw klacht. Geef indien mogelijk zoveel mogelijk gegevens door zoals klantnummer, bevestigingsmail.
2.11 In&Uit Cadeaubon
Voor alle evenementen die online aangeboden worden kan de In&Uit Cadeaubon toegepast worden.
Mocht u problemen ondervinden neem dan zeker contact op met onze klantendienst.
De cadeaubon kan online, aan onze balie en telefoon toegepast worden.
Een cadeaubon van In&Uit is 1 jaar geldig vanaf de dag van de aankoop. De geldigheidsdatum wordt steeds op de bon afgedrukt. Wanneer die overschreden is, kan de bon niet meer gebruikt worden.
2.12 Algemeen
De verhoudingen tussen de opdrachtgever en Brugge Plus vzw zijn uitsluitend onderworpen aan de Belgische wetgeving. Bij geschillen zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Brugge bevoegd.
Beide partijen aanvaarden in hun onderlinge relaties uitdrukkelijk e-mail en fax als bewijsmiddel.
De niet-uitoefening door Brugge Plus vzw of de organisator van rechten zoals bepaald in deze verkoopsvoorwaarden kan niet beschouwd worden als een afstand van het recht dit wel te doen in de toekomst.
Brugge Plus vzw en de organisator hebben het recht deze verkoopsvoorwaarden op elk ogenblik en zonder voorafgaandelijke verwittiging te wijzigen. De datum waarop deze gewijzigde voorwaarden van kracht worden staat steeds vermeld in de titel.
Versie: 28.02.2024 v1.6