In&Uit fungeert, sinds de opening in 2005, als een éénloket-functie voor de stad. Zowel de toerist, bewoners als cultuurbezoekers kunnen bij In&Uit terecht voor informatie of de aankoop van diverse producten en tickets. In&Uit valt onder de vleugels van Brugge Plus vzw.
In&Uit heeft ook een fysiek verkooppunt, gelegen op:
’t Zand 34
8000 Brugge
Openingsuren: van maandag tot zaterdag van 10u - 13u en van 14u - 17u en op zondag van 10u - 14u. Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.
Indien u problemen of vragen heeft over uw boeking, neem dan gerust contact op via onderstaande mogelijkheden:
1. Ticketmail: info@inenuitbrugge.be, steeds bereikbaar
2. Ticketlijn: +32 (0) 78 15 20 20, van maandag tot vrijdag 14u – 17u, niet in het weekend, noch op feestdagen
3. In&Uit: ’t Zand 34, Brugge, van maandag tot zaterdag van 10u – 17u, zon- en feestdagen van 10u tot 14u.
Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.
Voor sommige evenementen kan de bon online gebruikt worden, voor anderen niet. Dit hangt af van interne afspraken met de organisatoren.
In&Uit is ook sinds 1 maart 2022 overgeschakeld naar een nieuw ticketsysteem. Het kan voorkomen dat uw bon online niet gebruikt kan worden. U kunt dan enkel terecht aan de balie van In&Uit of via telefoon. Neem gerust contact op met onze klantendienst.
Contact
Een geschenkbon van In&Uit is 1 jaar geldig vanaf de dag van de aankoop.
De geldigheidsdatum wordt steeds op de bon afgedrukt. Wanneer die overschreden is, kan de bon niet meer gebruikt worden.
Onze bonnen kunnen worden gebruikt voor het gehele aanbod. Wij verkopen (onder andere):
Voor de meeste voorstellingen kunnen er telefonisch tickets geboekt worden, maar niet voor allemaal. Dit hangt af van de keuze van de verkoopskanalen die de organisator wenst.
In&Uit verkoopt voor verschillende organisatoren tickets. Het gebeurt dat die organisatoren nog andere verkoopskanalen aanwenden voor hun ticketverkoop. U kunt deze het best raadplegen op de website van de organisator.
Neem gerust contact op met onze ticketlijn, +32 (0) 78 15 20 20, van maandag tot vrijdag 14u – 17u, niet in het weekend, noch op feestdagen.
U kunt een voorstelling opzoeken via de verschillende zoekmogelijkheden. Vervolgens doorloop je de stappen van de reservatie. Op de meeste voorstellingen is een beperking van 10 tickets per persoon.
Het is ook mogelijk om meerdere evenementen samen te boeken door deze telkens aan het winkelmandje toe te voegen. Klik dan steeds op ‘ga verder met winkelen’ tot u alle tickets hebt geboekt. Zo vermijdt u eventueel ook extra verzendkosten wanneer u voor verzending per ‘post’ kiest.
Vergeet niet in de overzichtspagina juw boeking te controleren alvorens te bevestigen en te betalen. Zo vermijdt u een foutieve boeking van tickets.
Controleer ook altijd uw contactgegevens, zodat de tickets correct aankomen.
Wij vragen uw uniek mailadres om tickets te boeken. Bij een eerste boeking wordt mogelijk extra gegevens gevraagd. U kunt ook zelf een account aanmaken. Voor verzending via post, vragen wij wel om uw adresgegevens uiteraard.
Wanneer u klikt op 'betalen', gaat u akkoord met ons privacy statement en de verkoopsvoorwaarden. De betaling gebeurt via de betaalprovider Mollie. Pas na een goedgekeurde betaling zijn de tickets effectief geboekt.
U krijgt vervolgens van ons 2 mails. Een mail met uw bevestiging van de betaling (Mollie) en een mail met een bevestiging van de tickets. Deze laatste bevat een link om uw tickets te downloaden of in te laden in Wallet. Koos je voor verzending per post, dan worden de tickets eerstdaags naar het opgegeven postadres verzonden.
Wanneer u een specifiek abonnement wenst te boeken, kunt u dit doen door op de knop ‘Abonnementen’ te klikken. Daar krijgt u een overzicht van alle aangeboden abonnementen. Controleer altijd de overzichtspagina alvorens te betalen. Zo kunt u nagaan of u de correcte korting werd toegekend.
Een boeking kan maximaal 60 minuten duren, inclusief betaling. Indien u deze duur overschrijdt, kan de reservatie gewist worden. Dit kan ook wanneer u zich reeds op de betaalpagina bevindt. Bijgevolg kan het dat de betaling werd geregistreerd, maar de achterliggende reservatie werd gewist. Mocht dit gebeuren, dan zult u enkel van de betaling een bevestigingsmail ontvangen en niet van de boeking. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact op met onze ticketlijn.
Zorg er steeds voor dat u uw betaalkaart en/of kaartlezer bij de hand hebt. Zo vermijdt u tijdverlies tijdens het betalen. Hou de tijd dus in het oog bij het reserveren, deze staat steeds aangegeven op de website.
Kortingen zijn eventueel mogelijk als deze beschikbaar zijn. Dit hangt af van organisator tot organisator. Sommige organisatoren laten kortingen voor jongeren, senioren… wel toe op de onlinepagina, anderen niet. Speciale kortingspassen die eventueel korting kunnen verlenen, worden heel vaak online niet toegelaten omdat deze moeilijk gecontroleerd kunnen worden.
Als u zeker wilt zijn van een eventuele korting, raadpleegt u best de website van de organisator, alvorens te boeken. Achteraf kan er immers geen verschil terugbetaald worden.
Nee, deze boekt u best via de organisator of bij In&Uit. Deze plaatsen worden voorbehouden en worden niet online zichtbaar geplaatst, anders zijn deze plaatsen voor iedereen beschikbaar.
Contact
De ticketprijs omvat steeds alle kosten, behalve de verzendkosten wanneer voor post gekozen wordt. De kosten voor verzending via post zijn 2,5 euro voor binnenland, 4,5 euro voor buitenland en 9 euro indien aangetekend.
Ongenummerde plaatsen, zijn vrije plaatsen en kunt u dus de plaats niet kiezen. Een exacte zitplaats is dus niet gegarandeerd. Bij het boeken kunt u enkel het aantal plaatsen ingeven. Zorg ervoor dat u tijdig aanwezig bent om de plaats van uw voorkeur te kiezen.
Genummerde plaatsen zijn vaste zitplaatsen. Het voordeel van deze formule is dat u steeds zeker bent van je plaats in de zaal. Bij het boeken, kiest u zelf uw plaats op het zaalplan. Het ticketsysteem zorgt er echter wel voor dat de zaal optimaal gevuld wordt. Soms wordt er gebruik gemaakt van het systeem ‘best beschikbare plaats’. Het ticketsysteem wijst dan zelf de genummerde plaats toe. Deze kunt u niet wijzigen. Welke plaatsen u toegewezen krijgt, kunt u in het boekingsoverzicht zien.
Dit is afhankelijk of het evenement al dan niet uitverkocht is. Je raadpleegt best de website van de organisator.
Wachtlijsten worden enkel aangelegd wanneer de voorstelling bijna of volledig uitverkocht is én wanneer de organisator voor deze optie gekozen heeft.
Indien een wachtlijst mogelijk is, zal dit zichtbaar zijn bij de voorstelling.
Dat is mogelijk, maar kan niet gegarandeerd worden. Eventueel kunnen onbetaalde reservaties vrijgegeven worden, waardoor plaatsen terug beschikbaar komen. Het is eveneens mogelijk dat In&Uit niet alle tickets in contingent heeft. In dat geval is het mogelijk dat andere verkoopskanalen wel nog tickets beschikbaar hebben. De organisator beslist hoeveel tickets elk verkoopskanaal mag verkopen. Je raadpleegt best de website van de organisator om alle verkoopskanalen te kennen.
Nee, dit is niet mogelijk. Bij het boeken van tickets dient u meteen te betalen.
Mollie, onze betaalprovider, biedt volgende betaalmogelijkheden aan: Visa, Mastercard, Maestro, Bankkaart, iDeal.
Mollie is de instantie die alle betalingen controleert. In&Uit is niet bevoegd om betaalverkeer te controleren. Problemen met de betaling kan In&Uit bijgevolg niet oplossen, dit verloopt via de betaalinstelling.
Indien u geen geschikte betaalmiddel hebt die online aanvaard wordt, kunt u aan onze balie of telefonisch tickets kopen. Telefonisch wordt dan een betaalverzoek uitgestuurd vanuit het ticketsysteem.
Contact
Nee, In&Uit rekent geen extra kosten aan voor bepaalde betaalwijzen.
Nee, dit is niet mogelijk. Bij het boeken van tickets dient u meteen te betalen.
U kunt kiezen voor verzending per e-ticket, Wallet of per post.
Een e-ticket is niet beschikbaar?
Bij sommige locaties waar scannen onmogelijk is vanwege het ontbreken van wifi of een scantoestel is e-ticket niet mogelijk. Dit komt veel voor bij voorstellingen in openlucht of kerken. In dat geval is enkel verzending per post mogelijk.
Een e-ticket is een ticket dat u per mail toegestuurd krijgt. In de bevestigingsmail krijgt u een knop om uw tickets te downloaden. U heeft een PDF-reader software nodig om deze te bekijken en af te drukken. U kunt dergelijke software gratis downloaden. Er bestaat diverse gratis PDF-software op de markt. E-tickets dient u thuis af te drukken en mee te nemen naar de voorstelling. Vervolgens worden deze ter controle ingescand.
Wanneer u kiest voor Wallet, wordt uw ticket in uw Wallet-app opgeladen.
Een e-ticket kan slechts eenmaal gescand worden (unieke QR-code). Het heeft geen zin een e-ticket of Wallet-ticket tweemaal of meer aan te bieden aan de toegangscontrole. Misbruik wordt juridisch vervolgd.
Uw e-tickets ontvangt u via de bevestigingsmail. In de bevestigingsmail krijgt u een knop om uw tickets te downloaden. Of via Wallet ze in te laden.
U heeft een PDF-reader software nodig om deze te bekijken en af te drukken. U kunt dergelijke software gratis downloaden. Er bestaat diverse gratis PDF-software op de markt.
E-tickets dient u thuis af te drukken en mee te nemen naar de voorstelling. Vervolgens worden deze ter controle ingescand.
U kunt ze ook op uw smartphone tonen aan de ingang van het evenement.
Ja, u kunt bij verlies of problemen steeds uw e-tickets opnieuw afdrukken. E-tickets kunnen echter slechts eenmaal aan de ingang gebruikt worden. De scanner registreert de unieke barcode op het ticket. Wanneer eenzelfde code opnieuw aangeboden wordt, geeft de scanner een signaal en wordt het ticket niet aanvaard.
Indien tickets als e-ticket werden verzonden, kunt u uw tickets op www.ticketsbrugge.be via ‘uw account’ en ‘tickets’ bekijken en herafdrukken.
Misbruik wordt juridisch vervolgd.
Dat kan voorkomen. Bij evenementen in openlucht of locaties waar geen internet of scanmogelijkheid ter beschikking is, zijn e-tickets niet mogelijk. In dat geval is enkel verzending per post mogelijk.
Verzending per post gebeurt steeds zo snel mogelijk. In het weekend en op feestdagen is er geen postbedeling. Reken op ongeveer 5 werkdagen voor binnenlandse verzendingen en een 7-tal werkdagen voor buitenland. Indien u ná die periode geen tickets heezft ontvangen, neemt u best contact op met onze ticketlijn.
Tot 7 dagen vóór de datum van de voorstelling is verzending per post mogelijk. Er moet immers rekening gehouden worden met de verwerkingstermijn van de bestelling en de postbedeling. De tickets moeten tijdig kunnen aankomen.
U kunt uw tickets bij In&Uit ook laten afdrukken. Hiervoor wordt wel een administratieve kost voor aangerekend van 1 euro / ticket.
De tickets worden steeds gemaild of opgestuurd via post naar het adres dat u opgegeven heeft tijdens de boeking.
Wij hanteren volgende kosten voor verzending:
Een mailadres volstaat. Bij een eerste boeking kunnen meerdere gegevens gevraagd worden. We werken echter niet met een paswoord. Uw mailadres is uniek en volstaat om te boeken.
Opteert u voor verzending via post, dan hebben wij wel uw adresgegevens nodig.
U kunt een account aanmaken op onze website om zo uw overzicht van bestelde tickets te raadplegen die u aangekocht heeft met uw mailadres.
Dat kan handig zijn om zo uw boekingen te bekijken en eventueel via deze weg uw tickets opnieuw af te drukken.
U kunt hier ook zelf uw adresgegevens... aanpassen.
Omwille van privacy is dit nodig, anders kan iedereen die uw mailadres kent zomaar uw tickets raadplegen en gebruiken en dat kan niet de bedoeling zijn.
Helemaal bovenaan onze website, rechts, heb je een icoontje. Bij persoonlijke gegevens kan je je gegevens aanvullen, aanpassen.
In&Uit gebruikt uw gegevens enkel en alleen voor statistische doeleinden en/of om je te verwittigen bij afgelasting of wijziging van een voorstelling. De organisator van de door jou geboekte voorstelling kan eveneens je gegevens gebruiken voor marketingdoeleinden. Raadpleeg ons privacy statement.
Privacy Statement & Verkoopsvoorwaarden
Jouw 'oude' wachtwoord van voor 1 maart 2022 zal niet meer werken. Je moet een nieuw account aanmaken met jouw mailadres.
Heb je na 1 maart 2022 een account aangemaakt op de website, maar je bent jouw wachtwoord vergeten, klik dan 'wachtwoord vergeten' om dit opnieuw in te stellen.
Dit kan 2 oorzaken hebben:
Dit kan 2 oorzaken hebben:
Controleer even of u niet voor verzending per post heeft gekozen. In dit geval verschijnt de link om uw tickets te downloaden (of via Wallet) niet.
Bij problemen neem contact op met onze klantendienst.
Bij het versturen van tickets via de post, dien je rekening te houden met de termijn van bedeling via de post. Hou gemiddeld rekening met een termijn van 5 werkdagen voor binnenlandse verzendingen (België) en een 7-tal werkdagen voor het buitenland (afhankelijk van de bestemming kan dit uitzonderlijk oplopen tot 10 werkdagen).
Wanneer u de tickets binnen deze posttermijn niet ontvangen heeft, kan je steeds met de helpdesk contact opnemen. We bekijken dan samen de mogelijkheden om alsnog uw tickets te verkrijgen.
Nee, wijzigingen worden niet toegestaan. Wij vragen met aandrang na te kijken of de boeking correct is alvorens over te gaan tot het betalen. Zie ook onze verkoopsvoorwaarden.
Nee, tickets die aangekocht werden, kunnen niet geannuleerd, noch terugbetaald worden. Wij vragen met aandrang na te kijken of de boeking correct is alvorens over te gaan tot het betalen. Zie ook de verkoopsvoorwaarden.
U kunt bij In&Uit een zoekertje ophangen of via Ticketswap (zie ticketwebsite onder 'ticket zoekertjes'). In dit geval is In&Uit niet verantwoordelijk en komt zij ook niet tussenbeide in de verkoop.
Enkel bij sterfgeval of ziekenhuisopname, met een geldig bewijs, kan een terugbetaling toegestaan worden. U neemt best contact op met onze ticketlijn of stuur de tickets samen met een bewijs op naar:
Brugge Plus vzw t.a.v In&Uit ticketverkoop
Lange vesting 112
8200 Brugge
België
of digitaal naar onze ticketmail: info@inenuitbrugge.be
In alle andere gevallen is terugbetaling niet toegestaan!
Contact
Privacy Statement & Verkoopsvoorwaarden
Nee, tickets ruilen wordt niet toegestaan. U kunt wel een zoekertje plaatsen op TicketSwap via onze website en/of bij In&Uit zelf.
Nee, eenmaal plaatsen vastgelegd werden, zijn wijzigingen of verplaatsingen onmogelijk. Evenmin wanneer de plaatsen door de boekingsmodule gekozen werden. Bij de betaling aanvaard je de voorgestelde of gekozen plaatsen. De gekozen plaatsen kunt u steeds in de overzichtspagina nakijken.
Indien de tickets als e-ticket werden verzonden kan je je tickets ook via 'uw account' op de website bekijken en afdrukken. U moet wel eerst een account aanmaken met het e-mailadres waar u uw tickets mee kocht.
U kunt ook de bevestigingsmail opzoeken in uw mailbox. E-tickets kunt u steeds herafdrukken, MAAR ze zijn slechts 1x scanbaar aan de toegangscontrole.
Wilt u uw e-tickets opnieuw toegestuurd krijgen omdat u de e-mail niet kunt terugvinden, neem dan contact op met onze ticketlijn.
Tickets die u via de post ontvangen hebt en niet kunt terugvinden, kunnen opnieuw verstuurd worden. Hiervoor wordt een administratieve kost aangerekend van 1 euro per ticket.
U kunt uw tickets laten herdrukken bij In&Uit. Zowel voor het herafdrukken van e-tickets als tickets verzonden per post, wordt een administratieve kost van 1 euro / ticket gerekend.
Bij een afgelasting of wijziging wordt u steeds via de opgegeven klantgegevens op de hoogte gebracht. In dit bericht wordt steeds de te volgen procedure uitgelegd.
Als de Heilig Bloedprocessie officieel afgelast wordt (bijvoorbeeld als gevolg van slechte weersomstandigheden) zijn er voor tickethouders twee mogelijkheden:
In&Uit contacteert zelf alle tickethouders voor omboeking of terugbetaling met de te volgen procedure.
Het is mogelijk dat de ticketpagina problemen kan geven met een bepaald type browser. De ticketwebsite is compatibel met zoveel mogelijk browsers. Soms worden echter oude versies gebruikt, of versies van browsers die nog maar net op de markt zijn. Mogelijk is de boekingsmodule nog niet aangepast aan deze versie.
Bepaalde instellingen van je PC of browser kunnen de oorzaak zijn van problemen. Het is moeilijk om deze lokaal te achterhalen. Neem hiervoor verder contact op met de beheerder van je computer / IT specialist.
Als je echter problemen hebt, kan je steeds contact opnemen met onze ticketlijn. Men kan geen instellingen die lokaal de onlineverkoop belemmeren, aanpassen noch wijzigen. Wij kunnen enkel nakijken of er zich op dat moment een probleem voordoet op het ticketplatform.
Een klacht wordt bij voorkeur schriftelijk gericht (al dan niet aangetekend) naar
Brugge Plus vzw t.a.v In&Uit – ticketverkoop
Lange Vesting 112
8200 Brugge
België
Per mail is eventueel ook mogelijk, dit op het algemeen e-mailadres info@inenuitbrugge.be.
Omschrijf duidelijk de klacht met zo nodig de bewijzen. Alle klachten worden met de hoogste zorg behandeld.
Als u bij een uitverkochte voorstelling tickets wenst te kopen via een online platform waar mensen hun tickets kunnen doorverkopen, raden wij u aan om zeer voorzichtig te zijn.
Er zijn verschillende website waar vaak fraude wordt gepleegd. Wij kunnen hier helaas niets tegen ondernemen, maar het is belangrijk hiervan melding te doen.
Koop daarom steeds uw tickets via de website van de organisator of ticketsbrugge.be.
Wat kunt u ondernemen indien u gedupeerde bent van deze praktijken?
Maak hiervan melding op de website van FOD economie: https://meldpunt.belgie.be/mel...
Kies voor 'oneerlijke concurrentie' in de rubriek 'Toegangsbewijzen voor evenementen'