In&Uit fungeert, sinds de opening in 2005, als een éénloket-functie voor de stad. Zowel de toerist, bewoners als cultuurbezoekers kunnen bij In&Uit terecht voor informatie of de aankoop van diverse producten en tickets. In&Uit valt onder de vleugels van Brugge Plus vzw.
In&Uit heeft ook een fysiek verkooppunt, gelegen op:
’t Zand 34
8000 Brugge
Openingsuren: van maandag tot zaterdag van 10u - 13u en van 14u - 17u en op zondag van 10u - 14u. Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.
Indien je problemen of vragen hebt over je boeking, neem dan gerust contact op via onderstaande mogelijkheden:
1. Ticketmail: info@inenuitbrugge.be, steeds bereikbaar
2. Ticketlijn: +32 (0) 78 15 20 20, van maandag tot vrijdag 14u – 17u, niet in het weekend, noch op feestdagen
3. In&Uit: ’t Zand 34, Brugge, van maandag tot zaterdag van 10u – 17u, zon- en feestdagen van 10u tot 14u.
Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.
Dat kan voor alle evenementen die wij online verkopen via onze ticketwebsite.
Mocht je problemen ondervinden, neem gerust contact op met onze klantendienst. Je kan ook de cadeaubon van In&Uit inruilen aan onze balie of via telefoon.
Contact
Een cadeaubon van In&Uit is 1 jaar geldig vanaf de dag van de aankoop.
De geldigheidsdatum wordt steeds op de bon afgedrukt. Wanneer die overschreden is, kan de bon niet meer gebruikt worden.
Onze bonnen kunnen worden gebruikt voor het gehele aanbod. Wij verkopen (onder andere):
Voor de meeste voorstellingen kunnen er telefonisch tickets geboekt worden, maar niet voor allemaal. Dit hangt af van de keuze van de verkoopskanalen die de organisator wenst.
In&Uit verkoopt voor verschillende organisatoren tickets. Het gebeurt dat die organisatoren nog andere verkoopskanalen aanwenden voor hun ticketverkoop. Je kan deze het best raadplegen op de website van de organisator.
Neem gerust contact op met onze ticketlijn, +32 (0) 78 15 20 20, van maandag tot vrijdag 14u – 17u, niet in het weekend, noch op feestdagen.
Je kan een voorstelling opzoeken via de verschillende zoekmogelijkheden. Vervolgens doorloop je de stappen van de reservatie. Op de meeste voorstellingen is een beperking van 10 tickets per persoon.
Het is ook mogelijk om meerdere evenementen samen te boeken door deze telkens aan het winkelmandje toe te voegen. Klik dan steeds op ‘ga verder met winkelen’ tot je alle tickets hebt geboekt. Zo vermijd je eventueel ook extra verzendkosten wanneer je voor verzending per post kiest.
Vergeet niet in de overzichtspagina je boeking te controleren alvorens te bevestigen en te betalen. Zo vermijd je een foutieve boeking van tickets.
Controleer ook altijd jouw contactgegevens, zodat de tickets correct aankomen.
Wij vragen jouw uniek mailadres om tickets te boeken. Bij een eerste boeking wordt mogelijk extra gegevens gevraagd. Je kan ook zelf een account aanmaken. Voor verzending via post, vragen wij uiteraard wel om je adresgegevens.
Wanneer je klikt op 'betalen', ga je akkoord met ons privacy statement en de verkoopsvoorwaarden. De betaling gebeurt via de betaalprovider Mollie. Pas na een goedgekeurde betaling zijn de tickets effectief geboekt.
Je krijgt vervolgens van ons 2 mails. Een mail met de bevestiging van de betaling (Mollie) en een mail met de bevestiging van de tickets. Deze laatste bevat een link om je tickets te downloaden of te downloaden in Wallet. Koos je voor verzending per post, dan worden de tickets eerstdaags naar het opgegeven postadres verzonden.
Wanneer je een specifiek abonnement wenst te boeken, kan je dit doen door op de knop ‘Abonnementen’ te klikken in het menu 'Abo / Cadeaubon / Zoekertjes'. Daar krijg je een overzicht van alle aangeboden abonnementen. Controleer altijd de overzichtspagina alvorens te betalen. Zo kan je nagaan of je de correcte korting kreeg.
Een boeking kan maximaal 60 minuten duren, inclusief betaling. Indien je deze duur overschrijdt, kan de reservatie gewist worden. Dit kan ook wanneer je je al op de betaalpagina bevindt. Bijgevolg kan het dat de betaling werd geregistreerd, maar de achterliggende reservatie werd gewist. Mocht dit gebeuren, dan zal je enkel van de betaling een bevestigingsmail ontvangen en niet van de boeking. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact op met onze ticketlijn.
Zorg er steeds voor dat je jouw betaalkaart en/of kaartlezer bij de hand hebt. Zo vermijd je tijdverlies tijdens het betalen. Hou de tijd dus in het oog bij het reserveren, deze staat steeds aangegeven op de website.
Kortingen zijn eventueel mogelijk als deze beschikbaar zijn. Dit hangt af van organisator tot organisator. Sommige organisatoren laten kortingen voor jongeren, senioren… wel toe op de onlinepagina, anderen niet. Speciale kortingspassen die eventueel korting kunnen verlenen, worden heel vaak online niet toegelaten omdat deze moeilijk gecontroleerd kunnen worden.
Als je zeker wil zijn van een eventuele korting, raadpleeg je best de website van de organisator, alvorens te boeken. Achteraf kan er immers geen verschil terugbetaald worden.
Kortingen of acties door een organisator gelanceerd nà de start van de ticketverkoop kunnen niet met terugwerkende kracht werken en dus niet kunnen toegepast worden op een aankoop die dateert van voor de actie werd gelanceerd en gecommuniceerd.
Nee, deze boek je best via de organisator of bij In&Uit. Deze plaatsen worden voorbehouden en worden niet online zichtbaar geplaatst, anders zijn deze plaatsen voor iedereen beschikbaar.
Contact
De ticketprijs omvat steeds alle kosten, behalve de verzendkosten wanneer voor post gekozen wordt. De kosten voor verzending via post zijn 2,5 euro voor binnenland, 4,5 euro voor buitenland en 9 euro indien aangetekend.
Ongenummerde plaatsen zijn vrije plaatsen, hierbij kan je de plaatsen niet zelf kiezen. Een exacte zitplaats is dus niet gegarandeerd. Bij het boeken kan je enkel het aantal plaatsen ingeven. Zorg ervoor dat je tijdig aanwezig bent om de plaats van jouw voorkeur te kiezen.
Genummerde plaatsen zijn vaste zitplaatsen. Het voordeel van deze formule is dat je steeds zeker bent van je plaats in de zaal. Bij het boeken, kies je zelf je plaats op het zaalplan. Het ticketsysteem zorgt er echter wel voor dat de zaal optimaal gevuld wordt. Soms wordt er gebruik gemaakt van het systeem ‘best beschikbare plaats’. Het ticketsysteem wijst dan zelf de genummerde plaats toe. Deze kan je niet wijzigen. Welke plaatsen je toegewezen krijgt kan je in het boekingsoverzicht zien.
Dit is afhankelijk of het evenement al dan niet uitverkocht is. Je raadpleegt best de website van de organisator.
Wachtlijsten worden enkel aangelegd wanneer de voorstelling bijna of volledig uitverkocht is én wanneer de organisator voor deze optie gekozen heeft.
Indien een wachtlijst mogelijk is, zal dit zichtbaar zijn bij de voorstelling.
Dat is mogelijk, maar kan niet gegarandeerd worden. Eventueel kunnen onbetaalde reservaties vrijgegeven worden, waardoor plaatsen weer beschikbaar worden. Het is ook mogelijk dat In&Uit niet alle tickets in contingent heeft. In dat geval is het mogelijk dat andere verkoopkanalen wel nog tickets beschikbaar hebben. De organisator beslist hoeveel tickets elk verkoopkanaal mag verkopen. Je raadpleegt best de website van de organisator om alle verkoopkanalen te kennen.
Mollie, onze betaalprovider, biedt volgende betaalmogelijkheden aan: Visa, Mastercard, Maestro, Bankkaart, iDeal.
Beschik je over een In&Uit Cadeaubon, dan kan deze ook online gebruikt worden.
Mollie is de instantie die alle betalingen controleert. In&Uit is niet bevoegd om betaalverkeer te controleren. Problemen met de betaling kan In&Uit bijgevolg niet oplossen, dit verloopt via de betaalinstelling.
Indien je geen geschikt betaalmiddel hebt dat online aanvaard wordt, kan je aan onze balie tickets kopen.
Nee, In&Uit rekent geen extra kosten aan voor bepaalde betaalwijzen.
Nee, dit is niet mogelijk. Bij het boeken van tickets dient u meteen te betalen.
Je kan kiezen voor verzending per e-ticket, Wallet of per post.
Een e-ticket is niet beschikbaar?
Bij sommige locaties waar scannen onmogelijk is vanwege het ontbreken van wifi of een scantoestel is e-ticket niet mogelijk. Dit komt veel voor bij voorstellingen in openlucht of kerken. In dat geval is enkel verzending per post mogelijk.
Een e-ticket is een ticket dat je per mail toegestuurd krijgt. In de bevestigingsmail krijg je een knop om je tickets te downloaden. Je hebt een PDF-reader software nodig om deze te bekijken en af te drukken. Je kan dergelijke software gratis downloaden. Er bestaat diverse gratis PDF-software op de markt. E-tickets dien je thuis af te drukken en mee te nemen naar de voorstelling. Vervolgens worden deze ter controle gescand.
Je kan ze ook op je smartphone laten zien aan de ingang van het evenement.
Wanneer je kiest voor Wallet, wordt je ticket in uw Wallet-app geüpload.
Een e-ticket kan slechts eenmaal gescand worden (unieke QR-code). Het heeft geen zin een e-ticket of Wallet-ticket tweemaal of meer aan te bieden aan de toegangscontrole. Misbruik wordt juridisch vervolgd.
Je e-tickets ontvang je via de bevestigingsmail. In de bevestigingsmail staat een knop om je tickets te downloaden of via Wallet te uploaden.
Je hebt een PDF-reader software nodig om deze te bekijken en af te drukken. Je kan dergelijke software gratis downloaden. Er bestaat diverse gratis PDF-software op de markt.
E-tickets dien je thuis af te drukken en mee te nemen naar de voorstelling. Vervolgens worden deze ter controle gescand.
Je kan ze ook op je smartphone laten zien aan de ingang van het evenement.
Ja, je kan bij verlies of problemen steeds je e-tickets opnieuw afdrukken. E-tickets kunnen wel slechts eenmaal aan de ingang gebruikt worden. De scanner registreert de unieke barcode op het ticket. Wanneer eenzelfde code opnieuw aangeboden wordt, geeft de scanner een signaal en wordt het ticket niet aanvaard. Misbruik wordt juridisch vervolgd.
Indien tickets als e-ticket werden verzonden, kunt je jouw tickets op www.ticketsbrugge.be via ‘je account’ en ‘tickets’ bekijken en opnieuw afdrukken.
Dat kan gebeuren. Bij evenementen in openlucht of locaties waar geen internet of scanmogelijkheid ter beschikking is, zijn e-tickets niet mogelijk. In dat geval is enkel verzending per post mogelijk.
Verzending per post gebeurt steeds zo snel mogelijk. In het weekend en op feestdagen is er geen postbedeling. Reken op ongeveer 5 werkdagen voor binnenlandse verzendingen en een 7-tal werkdagen voor buitenland. Indien je na die periode geen tickets hebt ontvangen, neem je best contact op met onze ticketlijn.
Tot 7 dagen vóór de datum van de voorstelling is verzending per post mogelijk. Er moet immers rekening gehouden worden met de verwerkingstermijn van de bestelling en de postbedeling. De tickets moeten tijdig kunnen aankomen.
Je kan je tickets bij In&Uit ook laten afdrukken. Hiervoor wordt wel een administratieve kost aangerekend van 1 euro/ticket.
De tickets worden steeds gemaild of opgestuurd via post naar het adres dat je opgegeven hebt tijdens de boeking.
Wij hanteren volgende kosten voor verzending:
Een mailadres volstaat. Bij een eerste boeking kunnen meerdere gegevens gevraagd worden. We werken echter niet met een paswoord. Je mailadres is uniek en volstaat om te boeken.
Opteer je voor verzending via post, dan hebben wij wel je adresgegevens nodig.
Je kan een account aanmaken op onze website om zo je overzicht van bestelde tickets te raadplegen die je aangekocht hebt met je mailadres.
Dat kan handig zijn om zo je boekingen te bekijken en eventueel via deze weg je tickets opnieuw af te drukken.
Je kan hier ook zelf je gegevens aanpassen.
Omwille van privacy is dit nodig, anders kan iedereen die je mailadres kent zomaar jouw tickets raadplegen en gebruiken, dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Helemaal bovenaan onze website, rechts, vind je een icoontje. Bij persoonlijke gegevens kan je je gegevens aanvullen, aanpassen.
In&Uit gebruikt jouw gegevens enkel en alleen voor statistische doeleinden en/of om je te verwittigen bij afgelasting of wijziging van een voorstelling. De organisator van de door jou geboekte voorstelling kan eveneens je gegevens gebruiken voor marketingdoeleinden. Raadpleeg ons privacy statement.
Privacy Statement & Verkoopsvoorwaarden
Jouw 'oude' wachtwoord van voor 1 maart 2022 zal niet meer werken. Je moet een nieuw account aanmaken met jouw mailadres.
Heb je na 1 maart 2022 een account aangemaakt op de website, maar ben je je wachtwoord vergeten, klik dan 'wachtwoord vergeten' om dit opnieuw in te stellen.
Dit kan 2 oorzaken hebben:
Dit kan 2 oorzaken hebben:
Controleer even of je niet voor verzending per post heeft gekozen. In dit geval verschijnt de link om je tickets te downloaden (of via Wallet) niet.
Bij problemen neem contact op met onze klantendienst.
Bij het versturen van tickets via de post, dien je rekening te houden met de termijn van bedeling via de post. Hou gemiddeld rekening met een termijn van 5 werkdagen voor binnenlandse verzendingen (België) en een 7-tal werkdagen voor het buitenland (afhankelijk van de bestemming kan dit uitzonderlijk oplopen tot 10 werkdagen).
Wanneer je de tickets binnen deze posttermijn niet ontvangen hebt, kan je steeds met de helpdesk contact opnemen. We bekijken dan samen de mogelijkheden om alsnog je tickets te verkrijgen.
Nee, wijzigingen worden niet toegestaan. Wij vragen met aandrang na te kijken of de boeking correct is alvorens over te gaan tot het betalen. Zie ook onze verkoopsvoorwaarden.
Nee, tickets die aangekocht werden, kunnen niet geannuleerd, noch terugbetaald worden. Wij vragen met aandrang na te kijken of de boeking correct is alvorens over te gaan tot het betalen. Zie ook de verkoopsvoorwaarden.
Je kan bij In&Uit een zoekertje ophangen of via Ticketswap (zie ticketwebsite onder 'ticket zoekertjes'). In dit geval is In&Uit niet verantwoordelijk en komt zij ook niet tussenbeide in de verkoop.
Enkel bij sterfgeval of ziekenhuisopname van de tickethouder, met een geldig bewijs, kan een terugbetaling toegestaan worden. Je neemt best contact op met onze ticketlijn of stuur de tickets samen met een bewijs op naar:
Brugge Plus vzw t.a.v In&Uit ticketverkoop
Lange vesting 112
8200 Brugge
België
of digitaal naar onze ticketmail: info@inenuitbrugge.be
In alle andere gevallen is terugbetaling niet toegestaan!
Contact
Privacy Statement & Verkoopsvoorwaarden
Nee, tickets ruilen wordt niet toegestaan. Ja kan wel een zoekertje plaatsen op TicketSwap via onze website en/of bij In&Uit zelf.
Nee, eenmaal plaatsen vastgelegd werden, zijn wijzigingen of verplaatsingen onmogelijk. Evenmin wanneer de plaatsen door de boekingsmodule gekozen werden. Bij de betaling aanvaard je de voorgestelde of gekozen plaatsen. De gekozen plaatsen kan je steeds in de overzichtspagina nakijken.
Indien de tickets als e-ticket werden verzonden kan je je tickets ook via 'je account' op de website bekijken en afdrukken. Je moet wel eerst een account aanmaken met het e-mailadres waar je jouw tickets mee kocht.
Je kan ook de bevestigingsmail opzoeken in je mailbox. E-tickets kun je steeds opnieuw afdrukken, maar ze kunnen slechts één keer gescand worden aan de toegangscontrole.
Wil je je e-tickets opnieuw toegestuurd krijgen omdat je de e-mail niet kan terugvinden, neem dan contact op met onze ticketlijn.
Tickets die je via de post ontvangen hebt en niet kan terugvinden, kunnen opnieuw verstuurd worden. Hiervoor wordt een administratieve kost aangerekend van 1 euro per ticket.
Je kan je tickets laten herdrukken bij In&Uit. Zowel voor het opnieuw afdrukken van e-tickets als tickets verzonden per post, wordt een administratieve kost van 1 euro/ticket gerekend.
Bij een afgelasting of wijziging word je steeds via de opgegeven klantgegevens op de hoogte gebracht. In dit bericht wordt steeds de te volgen procedure uitgelegd.
Als de Heilig Bloedprocessie officieel afgelast wordt (bijvoorbeeld als gevolg van slechte weersomstandigheden) zijn er voor tickethouders twee mogelijkheden:
In&Uit contacteert zelf alle tickethouders voor omboeking of terugbetaling met de te volgen procedure.
Het is mogelijk dat de ticketpagina problemen kan geven met een bepaald type browser. De ticketwebsite is compatibel met zoveel mogelijk browsers. Soms worden echter oude versies gebruikt, of versies van browsers die nog maar net op de markt zijn. Mogelijk is de boekingsmodule nog niet aangepast aan deze versie.
Bepaalde instellingen van je PC of browser kunnen de oorzaak zijn van problemen. Het is moeilijk om deze lokaal te achterhalen. Neem hiervoor verder contact op met de beheerder van je computer / IT specialist.
Als je echter problemen hebt, kan je steeds contact opnemen met onze ticketlijn. Men kan geen instellingen die lokaal de onlineverkoop belemmeren, aanpassen noch wijzigen. Wij kunnen enkel nakijken of er zich op dat moment een probleem voordoet op het ticketplatform.
Als je bij een uitverkochte voorstelling tickets wenst te kopen via een online platform waar mensen hun tickets kunnen doorverkopen, raden wij je aan om zeer voorzichtig te zijn.
Er zijn verschillende websites waar vaak fraude wordt gepleegd. Wij kunnen hier helaas niets tegen ondernemen, maar het is belangrijk hiervan melding te maken.
Koop daarom steeds je tickets via de website van de organisator of ticketsbrugge.be.
Wat kan je ondernemen indien je de dupe bent van deze praktijken?
Maak hiervan melding op de website van FOD economie: https://meldpunt.belgie.be/mel...
Kies voor 'oneerlijke concurrentie' in de rubriek 'Toegangsbewijzen voor evenementen'.
Kortingen of acties door een organisator gelanceerd nà de start van de ticketverkoop kunnen niet met terugwerkende kracht werken en dus niet kunnen toegepast worden op een aankoop die dateert van voor de actie werd gelanceerd en gecommuniceerd.
Een klacht wordt bij voorkeur schriftelijk gericht (al dan niet aangetekend) naar
Brugge Plus vzw t.a.v In&Uit – ticketverkoop
Lange Vesting 112
8200 Brugge
België
Per mail is eventueel ook mogelijk, dit op het algemeen e-mailadres info@inenuitbrugge.be.
Omschrijf duidelijk de klacht met zo nodig de bewijzen. Alle klachten worden met de hoogste zorg behandeld.