TicketsBrugge

Veelgestelde vragen strandcabine-standplaats

Bekijk onze veelgestelde vragen over het huren van een strandcabine-standplaats en misschien vindt u hier meteen het antwoord op uw vraag.

Algemeen

Stad Brugge vergunt tijdens het badseizoen (tussen 1 april en 15 oktober) standplaatsen voor het plaatsen van een strandcabine voor eigen gebruik.

De aanvraag voor het plaatsen van de strandcabine geldt telkens voor de periode van één badseizoen.

Bij het aanvragen van een vergunning voor het plaatsen van een strandcabine verbindt de aanvrager zich ertoe om zich te houden aan de bepalingen uit de politieverordening, meer bepaald de bepalingen voor het plaatsen van een strandcabine op het strand van Zeebrugge.

Daarnaast geldt het belastingsreglement op het plaatsen van strandcabines en het uitbaten van geconcessioneerde strandzones.

Beide reglementen zijn vastgesteld door de gemeenteraad op 25 november 2019.

Mensen die interesse hebben in een standplaats voor een strandcabine kunnen contact opnemen met onze Balie Vrije Tijd.

Voorwaarden

Alle voorwaarden staan vermeld in dit gebruikersreglement.

Procedure

Je kunt je standplaats reserveren voor het komende badseizoen.
Voor meer informatie kun je terecht bij de Balie Vrije Tijd:

Tel: 050 47 55 51 (ma-vr: 09u00 - 12u30)
vrijetijd@inenuitbrugge.be


De opbouwperiode vindt plaats vanaf 1 april 2023.
De afbraakperiode vindt plaats tussen 15 september en 15 oktober 2023.

Over ons en contactgegevens

  • Wie zijn we?

    In&Uit Brugge fungeert, sinds de opening in 2005, als een éénloket-functie voor de stad. Zowel de toerist, bewoners als cultuurbezoekers kunnen bij In&Uit terecht voor informatie of de aankoop van diverse producten en tickets. In&Uit valt onder de vleugels van Brugge Plus vzw.

  • Heeft In&Uit ook een fysiek verkooppunt?

    In&Uit Brugge heeft ook een fysiek verkooppunt, gelegen op:
    ’t Zand 34
    8000 Brugge

    Openingsuren: van maandag tot zaterdag van 10u - 13u en van 14u - 17u en op zondag van 10u - 14u. Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.

    U kunt hier enkel terecht met vragen. U kunt hier geen strandcabineplaats reserveren.

  • Waar kan ik terecht met mijn probleem?

    Indien u problemen of vragen heeft over uw boeking, neem dan gerust contact op via onderstaande mogelijkheden:

    1. Mail: vrijetijd@inenuitbrugge.be, steeds bereikbaar
    2. Telefonisch: +32 (0) 50 47 55 51, van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30.
    3. In&Uit: ’t Zand 34, Brugge, van maandag tot zaterdag van 10u – 13u en van 14u - 17u, zon- en feestdagen van 10u tot 14u.
    Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.

    U kunt hier enkel terecht met vragen. U kunt hier geen strandcabineplaats reserveren.

Inplantingsplan

  • Inplantingsplan strandcabine-standplaatsen

Reservaties

  • Wanneer kan ik reserveren?

    Vanaf woensdag 15 februari 2023 kunt u uitsluitend online reserveren. Dit gebeurt zoals voorgaande jaren gefaseerd.

    • Eerste fase: Vanaf woensdag 15 februari 2023 om 10u00 kunnen burgers reserveren die 10 jaar of langer een standplaats hebben.
    • Tweede fase: Vanaf dinsdag 21 februari 2023 om 10u00 kunnen burgers reserveren die minstens 5 jaar en minder dan 10 jaar een standplaats hebben.
    • Derde fase: Vanaf dinsdag 28 februari 2023 om 10u00 kunnen burgers reserveren die minder dan 5 jaar een standplaats hebben.
    • Vierde fase: Vanaf dinsdag 14 maart 2023, in de loop van de dag, kunnen burgers die op de wachtlijst staan (en aan de beurt zouden komen voor een standplaats) een mail krijgen met hun cabinenummer en kunnen zij reserveren.

    Van zodra de fase waartoe u behoort gestart is, ontvangt u een mail met een link waarmee u toegang krijgt tot het online reservatiesysteem.

  • Hoe kan ik reserveren?

    De reservatie gebeurt uitsluitend online en kan van zodra u een reservatielink ontvangt die u toegang geeft tot het online reservatiesysteem.

    Deze link ontvangt u van zodra de fase waartoe u behoort van start gaat (zie: "Wanneer kan ik reserveren?"). Deze link zal geldig zijn t.e.m. het einde van de reservatieperiode op maandag 13 maart 2023. Van zodra u op de reservatielink klikt onderneemt u volgende stappen:

    1. Aanmelden kan met uw cabinenummer.
    2. Kies de zone waar u wenst te staan (zie: "Inplantingsplan strandcabine-standplaatsen").
    3. Vul uw persoonlijke gegevens in.
    4. Controleer uw gegevens.
    5. Voer de betaling uit.

    Tot slot zult u een bevestiging krijgen van uw reservatie per mail. Na betaling is uw reservatie ook definitief.

  • Tot wanneer kan ik reserveren?


    Ik heb reeds een cabinenummer:

    U kunt reserveren van zodra u een link ontvangt die u toegang geeft tot het online reservatiesysteem. Deze link ontvangt u van zodra de fase waartoe u behoort van start gaat (zie: "Wanneer kan ik reserveren?"). Deze link zal geldig zijn t.e.m. het einde van de reservatieperiode op maandag 13 maart 2023.

    Ik heb nog geen cabinenummer, maar sta op de wachtlijst:

    Vanaf dinsdag 14 maart 2023 ontvangen burgers die op de wachtlijst staan en aan de beurt komen hun cabinenummer en de link om online te reserveren. Zij kunnen reserveren t.e.m. maandag 20 maart 2023.

    Ik heb nog geen cabinenummer en sta niet op de wachtlijst:

    U zult dit jaar niet kunnen reserveren. U kunt zich wel op de wachtlijst laten plaatsen door te mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be.

  • Hoeveel tijd krijg ik om mijn reservatie af te werken?

    Van zodra u een zone heeft aangeduid in het online reservatiesysteem heeft u vijftien minuten de tijd om uw reservatie af te werken en te betalen.

  • Met welke betalingsmiddelen kan ik mijn strandcabineplaats betalen?

    Online kan er betaald worden met volgende betaalmiddelen:

    • Met Bancontact
    • Met een creditcard
    • Met Payconiq of de Bancontact app
    • Met uw Mobile Banking app
  • Kan ik mijn Geschenkbon In&Uit gebruiken om mijn strandcabineplaats te betalen?

    U kunt uw Geschenkbon In&Uit niet gebruiken om uw strandcabineplaats te reserveren. De betaalmiddelen waarmee u uw strandcabineplaats kunt betalen zijn vermeld onder "Met welke betalingsmiddelen kan ik mijn strandcabineplaats betalen?".

  • Hoeveel kost een strandcabineplaats?

    Voor het plaatsen van een strandcabine gelden vaste tarieven, afhankelijk van de rij waarvoor u intekent:

    • € 120,00 voor een standplaats in een rij die haaks staat op de kustlijn.
    • € 140,00 voor een standplaats in een rij die evenwijdig loopt met de kustlijn.

    Voor een gezin met drie kinderen onder de 18 jaar, gedomicilieerd op hetzelfde adres als de ouders, wordt een korting voorzien van € 20,00. Gezinnen die hier recht op hebben kunnen deze korting bekomen tijdens het online reserveren. Dit wordt gecontroleerd via het bevolkingsregister. Misbruik wordt juridisch vervolgd.

  • Is er een korting voor het reserveren van een cabineplaats?

    Voor een gezin met drie kinderen onder de 18 jaar, gedomicilieerd op hetzelfde adres als de ouders, wordt een korting voorzien van € 20,00. Gezinnen die hier recht op hebben kunnen deze korting bekomen tijdens het online reserveren. Dit wordt gecontroleerd via het bevolkingsregister. Misbruik wordt juridisch vervolgd.

    Verder zijn er geen kortingen.

  • Kan ik reserveren en later betalen?

    Nee, dit is niet mogelijk. Bij het reserveren van uw cabineplaats dient u meteen te betalen.

  • Kan ik mijn reservatie nog aanpassen na betaling?

    We vragen u uw reservatie voor betaling goed na te kijken. Indien u een fout gemaakt hebt, kunt u mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om uw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien.

Opbouw en afbraak strandcabines

  • Wanneer loopt de opbouwperiode?

    De opbouwperiode loopt dit jaar van 1 april 2023 t.e.m. 31 mei 2023.

  • Waar moet ik opletten bij de opbouw van mijn strandcabine?

    Aandachtspunten opbouw:

    • Bouw uw strandcabine aansluitend op met een maximum tussenafstand van 10cm;
    • Stel uw cabine rechtlijnig op tussen de begin- en eindpaal van uw gekozen cabinerij;
    • Tijdens de opbouwperiode is er stadspersoneel aanwezig om u te helpen;
    • Wij geven u ook al de data mee voor de afbraakperiode: dit is voorzien van 15 september tot 15 oktober.

    Lees ook de gebruiksvoorwaarden.

  • Waarom neem ik na opbouw van mijn strandcabine best een foto van diens staat?

    We raden u aan bij plaatsing van uw cabine foto's te nemen van de staat van uw cabine. Zo kunt u bij schade, veroorzaakt door weersomstandigheden of derden, een schadevergoeding aanvragen via het schadefonds.

    Schadevergoeding aanvragen via het schadevergoedingsfonds? Dat kan via onderstaande link.

    Schadefonds Zeebrugge

  • Wanneer valt de afbraakperiode?


    De afbraakperiode loopt van 15 september tot 15 oktober

    Het is toegestaan om je wagen op de zeedijk te parkeren tijdens de afbraakperiode en dit telkens tussen 11-19u. Wel vragen we om jouw wagen meteen weer te verplaatsen als je klaar bent met het leeghalen en/of afbreken van jouw strandcabine.

  • Wat moet ik doen met mijn cabinenummer na afbraak van mijn cabine?

    Als je van plan bent om volgend badseizoen jouw standplaats te verlengen kan je jouw cabinenummer behouden en hoef je het nummer niet in te leveren.

    Indien je jouw standplaats niet zal verlengen, vragen we jouw cabinenummer terug in te leveren aan de onthaalbalie van In&Uit Brugge.

    Ook als jouw cabinenummer beschadigd is kan je deze komen inruilen bij In&Uit Brugge.

  • Mag ik tijdens de opbouw- en afbraakperiode met mijn auto op de zeedijk?

    Het is toegelaten om bij het opbouwen en afbreken van uw strandcabine te rijden op de Zeedijk en de nodige zaken te lossen of laden. Wanneer uw auto uit- of ingeladen is, vragen wij u vriendelijk de Zeedijk te verlaten. U mag dus in geen geval parkeren.

Reglementen Strandcabines - allen na te leven

  • Politiereglement

    De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaand politiereglement:

    Politiereglement

  • Belastingsreglement

    De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaand belastingsreglement:

    Belastingsreglement

  • Gebruiksvoorwaarden

    De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaande gebruiksvoorwaarden:

    Gebruiksvoorwaarden

Klantenregistratie

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    In&Uit Brugge gebruikt uw gegevens enkel en alleen voor statistische doeleinden en/of om je op de hoogte te houden van alle procedures betreffende reservatie, opbouw, hinder en afbraak voor het lopende badseizoen. Stad Brugge kan eveneens je gegevens gebruiken voor administratieve doeleinden (vb. toegang tot de reservatiemodule, controle op gebruik van korting, etc.). Raadpleeg ons privacy statement.

Problemen?

  • Ik wens een cabinenummer te bekomen voor dit seizoen. Kan dit?

    Voor komend seizoen kunt u geen nieuw cabinenummer meer bekomen. Indien u kans wenst te maken op een cabinenummer voor de komende seizoenen dan laat u zich best op de wachtlijst plaatsen.

    U kunt dit doen door een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be met volgende gegevens:

    • Naam en voornaam
    • Adres
    • Telefoon- of gsmnummer
    • Rijksregisternummer
    • E-mailadres
    • Indien 3 of meer inwonende kinderen jonger dan 18 jaar, hun geboortedatum.

    Met deze gegevens plaatst In&Uit Brugge u dan op de wachtlijst. Wanneer u aanbod komt voor een cabinenummer zult u van ons een mail ontvangen met alle nodige informatie.

  • Ik heb al een cabinenummer, maar wens nog een extra cabinenummer aan te vragen voor dit badseizoen. Kan dit?

    Voor komend seizoen kunt u geen extra cabinenummer meer bekomen. Indien u kans wenst te maken op een extra cabinenummer voor de komende seizoenen dan laat u zich best op de wachtlijst plaatsen.

    U kunt dit doen door een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be waarin u uw huidig cabinenummer vermeld.

    Met deze gegevens plaatst In&Uit Brugge u dan op de wachtlijst voor een extra cabinenummer. Wanneer u aanbod komt voor een extra cabinenummer zult u van ons een mail ontvangen met alle nodige informatie. Uw huidig cabinenummer blijft gewoon geldig om een cabineplaats mee te reserveren.

  • Ik kan mijn cabinenummer niet vinden. Wat moet ik doen?

    Indien u uw cabinenummer verloren bent, stuurt u best een mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dan bij de bevoegde instantie een nieuw cabinenummer aanvragen die u, van zodra deze beschikbaar is, aan onze balie kunt ophalen.

  • De reservatieperiode is afgelopen en ik ben vergeten reserveren. Wat gebeurt er met mijn cabinenummer?

    U kunt dit jaar geen cabine plaatsen. Elke burger met een cabinenummer heeft het recht om een jaar geen cabine te plaatsen zonder verlies van anciënniteit. Gebeurt dit twee opeenvolgende jaren? Dan verliest u uw cabinenummer en kunt u zich eventueel aanmelden voor de wachtlijst.

  • Ik kan dit jaar geen cabine plaatsen. Verlies ik mijn cabinenummer?

    Elke burger met een cabinenummer heeft het recht om een jaar geen cabine te plaatsen zonder verlies van anciënniteit. Gebeurt dit twee opeenvolgende jaren? Dan verliest u uw cabinenummer en kunt u zich eventueel aanmelden voor de wachtlijst.

  • Ik stond op de wachtlijst en kreeg een cabinenummer. Is deze automatisch geldig voor volgend seizoen?

    Nee.

    Enkel wanneer u iemand vervangt die definitief zijn cabinenummer opzegt, blijft uw cabinenummer geldig voor komende badseizoenen.

    Indien u iemand vervangt die enkel dit jaar afstand doet van zijn cabinenummer komt u na dit badseizoen terug bovenaan de wachtlijst te staan. Elke burger heeft namelijk het recht om éénmalig een jaar over te slaan zonder verlies van anciënniteit.

    In de reservatiemail die u van ons zult ontvangen met uw cabinenummer zal duidelijk vermeld staan wanneer u iemand vervangt die een jaar overslaat.

  • Mijn cabinenummer is beschadigd. Wat moet ik doen?

    Indien u uw cabinenummer beschadigd is, stuurt u best een mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dan bij de bevoegde instantie een nieuw cabinenummer aanvragen die u, van zodra deze beschikbaar is, aan onze balie kunt ophalen.

  • Ik ondervind problemen met het online reserveren. Waar kan ik terecht?

    Indien u problemen ondervindt met het reserveren dan kunt u contact met ons opnemen via mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be of telefonisch op het nummer 050 47 55 51 (ma-vr: 09u00-12u30).

  • Kan ik mijn reservatie nog aanpassen na betaling?

    We vragen u uw reservatie voor betaling goed na te kijken. Indien u een fout gemaakt hebt, kunt u mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om uw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien.

  • Er is iets foutgelopen bij het plaatsen van mijn cabine.

    In&Uit kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor fouten bij het plaatsen van de strandcabines. Indien er iets fout is gelopen bij het plaatsen van uw strandcabine kunt u mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om uw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien i.s.m. de betrokken instanties.

  • Waar kan ik terecht bij schade aan de strandcabine?

    In&Uit kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor schade aan uw strandcabine. We raden u aan bij plaatsing van uw cabine foto's te nemen van de staat van uw cabine. Zo kunt u bij schade, veroorzaakt door weersomstandigheden of derden, een schadevergoeding aanvragen via het schadefonds.

    Schadevergoeding aanvragen via het schadevergoedingsfonds? Dat kan via onderstaande link.

    Schadefonds Zeebrugge

  • Ik wens niet langer gebruik te maken van mijn cabinenummer. Kan ik deze doorgeven aan familieleden?

    Indien u niet langer wenst gebruik te maken van uw cabinenummer kunt u deze overdragen aan uw echtgenoot, echtgenote en/of kinderen zonder het verlies van uw anciënniteit. Andere familieleden zullen zich eerst op de wachtlijst dienen te plaatsen.

  • Ik deelde mijn cabinenummer met een vriend/vriendin en wens hiervan niet langer gebruik te maken. Kan ik mijn cabinenummer aan deze persoon doorgeven?

    In dit geval mailt u best naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dit geval per geval bekijken en oordelen of het cabinenummer kan overgedragen worden met behoud van anciënniteit.

  • Waar kan ik terecht met een klacht?

    Een klacht wordt bij voorkeur schriftelijk gericht (al dan niet aangetekend) naar
    Brugge Plus vzw t.a.v In&Uit – ticketverkoop
    Lange Vesting 112
    8200 Brugge
    België

    Per mail is eventueel ook mogelijk, dit op het algemeen e-mailadres info@inenuitbrugge.be.

    Omschrijf duidelijk de klacht met zo nodig de bewijzen. Alle klachten worden met de hoogste zorg behandeld.

made by