Stad Brugge vergunt tijdens het badseizoen (tussen 1 april en 15 oktober) standplaatsen voor het plaatsen van een strandcabine voor eigen gebruik.
De aanvraag voor het plaatsen van de strandcabine geldt telkens voor de periode van één badseizoen.
Bij het aanvragen van een vergunning voor het plaatsen van een strandcabine verbindt de aanvrager zich ertoe om zich te houden aan de bepalingen uit de politieverordening, meer bepaald de bepalingen voor het plaatsen van een strandcabine op het strand van Zeebrugge.
Daarnaast geldt het belastingsreglement op het plaatsen van strandcabines en het uitbaten van geconcessioneerde strandzones.
Beide reglementen zijn vastgesteld door de gemeenteraad op 25 november 2019.
Mensen die interesse hebben in een standplaats voor een strandcabine kunnen contact opnemen met onze Balie Vrije Tijd.
Alle voorwaarden staan vermeld in dit gebruikersreglement.
Je kunt je standplaats reserveren voor het komende badseizoen.
Voor meer informatie kun je terecht bij de Balie Vrije Tijd:
Tel: +32 (0) 78 15 20 20 (ma-vr: 14u00 - 17u00)
vrijetijd@inenuitbrugge.be
De opbouwperiode vindt plaats vanaf 1 april 2023.
De afbraakperiode vindt plaats tussen 15 september en 15 oktober 2023.
In&Uit Brugge fungeert, sinds de opening in 2005, als een éénloket-functie voor de stad. Zowel de toerist, bewoners als cultuurbezoekers kunnen bij In&Uit terecht voor informatie of de aankoop van diverse producten en tickets. In&Uit valt onder de vleugels van Brugge Plus vzw.
In&Uit Brugge heeft ook een fysiek verkooppunt, gelegen op:
’t Zand 34
8000 Brugge
Openingsuren: van maandag tot zaterdag van 10u - 13u en van 14u - 17u en op zondag van 10u - 14u. Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.
U kunt hier enkel terecht met vragen. U kunt hier geen strandcabineplaats reserveren.
Indien u problemen of vragen heeft over uw boeking, neem dan gerust contact op via onderstaande mogelijkheden:
1. Mail: vrijetijd@inenuitbrugge.be, steeds bereikbaar
2. Telefonisch: +32 (0) 78 15 20 20, van maandag tot vrijdag van 14u tot 17u.
3. In&Uit: ’t Zand 34, Brugge, van maandag tot zaterdag van 10u – 13u en van 14u - 17u, zon- en feestdagen van 10u tot 14u.
Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.
U kunt hier enkel terecht met vragen. U kunt hier geen strandcabineplaats reserveren.
Vanaf woensdag 15 februari 2023 kunt u uitsluitend online reserveren. Dit gebeurt zoals voorgaande jaren gefaseerd.
Van zodra de fase waartoe u behoort gestart is, ontvangt u een mail met een link waarmee u toegang krijgt tot het online reservatiesysteem.
De reservatie gebeurt uitsluitend online en kan van zodra u een reservatielink ontvangt die u toegang geeft tot het online reservatiesysteem.
Deze link ontvangt u van zodra de fase waartoe u behoort van start gaat (zie: "Wanneer kan ik reserveren?"). Deze link zal geldig zijn t.e.m. het einde van de reservatieperiode op maandag 13 maart 2023. Van zodra u op de reservatielink klikt onderneemt u volgende stappen:
Tot slot zult u een bevestiging krijgen van uw reservatie per mail. Na betaling is uw reservatie ook definitief.
Ik heb reeds een cabinenummer:
U kunt reserveren van zodra u een link ontvangt die u toegang geeft tot het online reservatiesysteem. Deze link ontvangt u van zodra de fase waartoe u behoort van start gaat (zie: "Wanneer kan ik reserveren?"). Deze link zal geldig zijn t.e.m. het einde van de reservatieperiode op maandag 13 maart 2023.
Ik heb nog geen cabinenummer, maar sta op de wachtlijst:
Vanaf dinsdag 14 maart 2023 ontvangen burgers die op de wachtlijst staan en aan de beurt komen hun cabinenummer en de link om online te reserveren. Zij kunnen reserveren t.e.m. maandag 20 maart 2023.
Ik heb nog geen cabinenummer en sta niet op de wachtlijst:
U zult dit jaar niet kunnen reserveren. U kunt zich wel op de wachtlijst laten plaatsen door te mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be.
Van zodra u een zone heeft aangeduid in het online reservatiesysteem heeft u vijftien minuten de tijd om uw reservatie af te werken en te betalen.
Online kan er betaald worden met volgende betaalmiddelen:
U kunt uw Geschenkbon In&Uit niet gebruiken om uw strandcabineplaats te reserveren. De betaalmiddelen waarmee u uw strandcabineplaats kunt betalen zijn vermeld onder "Met welke betalingsmiddelen kan ik mijn strandcabineplaats betalen?".
Voor het plaatsen van een strandcabine gelden vaste tarieven, afhankelijk van de rij waarvoor u intekent:
Voor een gezin met drie kinderen onder de 18 jaar, gedomicilieerd op hetzelfde adres als de ouders, wordt een korting voorzien van € 20,00. Gezinnen die hier recht op hebben kunnen deze korting bekomen tijdens het online reserveren. Dit wordt gecontroleerd via het bevolkingsregister. Misbruik wordt juridisch vervolgd.
Voor een gezin met drie kinderen onder de 18 jaar, gedomicilieerd op hetzelfde adres als de ouders, wordt een korting voorzien van € 20,00. Gezinnen die hier recht op hebben kunnen deze korting bekomen tijdens het online reserveren. Dit wordt gecontroleerd via het bevolkingsregister. Misbruik wordt juridisch vervolgd.
Verder zijn er geen kortingen.
Nee, dit is niet mogelijk. Bij het reserveren van uw cabineplaats dient u meteen te betalen.
We vragen u uw reservatie voor betaling goed na te kijken. Indien u een fout gemaakt hebt, kunt u mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om uw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien.
De opbouwperiode loopt dit jaar van 1 april 2023 t.e.m. 31 mei 2023.
Aandachtspunten opbouw:
Lees ook de gebruiksvoorwaarden.
We raden u aan bij plaatsing van uw cabine foto's te nemen van de staat van uw cabine. Zo kunt u bij schade, veroorzaakt door weersomstandigheden of derden, een schadevergoeding aanvragen via het schadefonds.
Schadevergoeding aanvragen via het schadevergoedingsfonds? Dat kan via onderstaande link.
De afbraakperiode loopt van 15 september tot 15 oktober
Het is toegestaan om je wagen op de zeedijk te parkeren tijdens de afbraakperiode en dit telkens tussen 11-19u. Wel vragen we om jouw wagen meteen weer te verplaatsen als je klaar bent met het leeghalen en/of afbreken van jouw strandcabine.
Als je van plan bent om volgend badseizoen jouw standplaats te verlengen kan je jouw cabinenummer behouden en hoef je het nummer niet in te leveren.
Indien je jouw standplaats niet zal verlengen, vragen we jouw cabinenummer terug in te leveren aan de onthaalbalie van In&Uit Brugge.
Ook als jouw cabinenummer beschadigd is kan je deze komen inruilen bij In&Uit Brugge.
Het is toegelaten om bij het opbouwen en afbreken van uw strandcabine te rijden op de Zeedijk en de nodige zaken te lossen of laden. Wanneer uw auto uit- of ingeladen is, vragen wij u vriendelijk de Zeedijk te verlaten. U mag dus in geen geval parkeren.
De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaand politiereglement:
De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaand belastingsreglement:
De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaande gebruiksvoorwaarden:
In&Uit Brugge gebruikt uw gegevens enkel en alleen voor statistische doeleinden en/of om je op de hoogte te houden van alle procedures betreffende reservatie, opbouw, hinder en afbraak voor het lopende badseizoen. Stad Brugge kan eveneens je gegevens gebruiken voor administratieve doeleinden (vb. toegang tot de reservatiemodule, controle op gebruik van korting, etc.). Raadpleeg ons privacy statement.
Voor komend seizoen kunt u geen nieuw cabinenummer meer bekomen. Indien u kans wenst te maken op een cabinenummer voor de komende seizoenen dan laat u zich best op de wachtlijst plaatsen.
U kunt dit doen door een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be met volgende gegevens:
Met deze gegevens plaatst In&Uit Brugge u dan op de wachtlijst. Wanneer u aanbod komt voor een cabinenummer zult u van ons een mail ontvangen met alle nodige informatie.
Voor komend seizoen kunt u geen extra cabinenummer meer bekomen. Indien u kans wenst te maken op een extra cabinenummer voor de komende seizoenen dan laat u zich best op de wachtlijst plaatsen.
U kunt dit doen door een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be waarin u uw huidig cabinenummer vermeld.
Met deze gegevens plaatst In&Uit Brugge u dan op de wachtlijst voor een extra cabinenummer. Wanneer u aanbod komt voor een extra cabinenummer zult u van ons een mail ontvangen met alle nodige informatie. Uw huidig cabinenummer blijft gewoon geldig om een cabineplaats mee te reserveren.
Indien u uw cabinenummer verloren bent, stuurt u best een mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dan bij de bevoegde instantie een nieuw cabinenummer aanvragen die u, van zodra deze beschikbaar is, aan onze balie kunt ophalen.
U kunt dit jaar geen cabine plaatsen. Elke burger met een cabinenummer heeft het recht om een jaar geen cabine te plaatsen zonder verlies van anciënniteit. Gebeurt dit twee opeenvolgende jaren? Dan verliest u uw cabinenummer en kunt u zich eventueel aanmelden voor de wachtlijst.
Elke burger met een cabinenummer heeft het recht om een jaar geen cabine te plaatsen zonder verlies van anciënniteit. Gebeurt dit twee opeenvolgende jaren? Dan verliest u uw cabinenummer en kunt u zich eventueel aanmelden voor de wachtlijst.
Nee.
Enkel wanneer u iemand vervangt die definitief zijn cabinenummer opzegt, blijft uw cabinenummer geldig voor komende badseizoenen.
Indien u iemand vervangt die enkel dit jaar afstand doet van zijn cabinenummer komt u na dit badseizoen terug bovenaan de wachtlijst te staan. Elke burger heeft namelijk het recht om éénmalig een jaar over te slaan zonder verlies van anciënniteit.
In de reservatiemail die u van ons zult ontvangen met uw cabinenummer zal duidelijk vermeld staan wanneer u iemand vervangt die een jaar overslaat.
Indien u uw cabinenummer beschadigd is, stuurt u best een mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dan bij de bevoegde instantie een nieuw cabinenummer aanvragen die u, van zodra deze beschikbaar is, aan onze balie kunt ophalen.
Indien u problemen ondervindt met het reserveren dan kunt u contact met ons opnemen via mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be of telefonisch op het nummer +32 (0) 78 15 20 20 (ma-vr: 14u-17u).
We vragen u uw reservatie voor betaling goed na te kijken. Indien u een fout gemaakt hebt, kunt u mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om uw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien.
In&Uit kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor fouten bij het plaatsen van de strandcabines. Indien er iets fout is gelopen bij het plaatsen van uw strandcabine kunt u mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om uw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien i.s.m. de betrokken instanties.
In&Uit kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor schade aan uw strandcabine. We raden u aan bij plaatsing van uw cabine foto's te nemen van de staat van uw cabine. Zo kunt u bij schade, veroorzaakt door weersomstandigheden of derden, een schadevergoeding aanvragen via het schadefonds.
Schadevergoeding aanvragen via het schadevergoedingsfonds? Dat kan via onderstaande link.
Indien u niet langer wenst gebruik te maken van uw cabinenummer kunt u deze overdragen aan uw echtgenoot, echtgenote en/of kinderen zonder het verlies van uw anciënniteit. Andere familieleden zullen zich eerst op de wachtlijst dienen te plaatsen.
In dit geval mailt u best naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dit geval per geval bekijken en oordelen of het cabinenummer kan overgedragen worden met behoud van anciënniteit.
Een klacht wordt bij voorkeur schriftelijk gericht (al dan niet aangetekend) naar
Brugge Plus vzw t.a.v In&Uit – ticketverkoop
Lange Vesting 112
8200 Brugge
België
Per mail is eventueel ook mogelijk, dit op het algemeen e-mailadres info@inenuitbrugge.be.
Omschrijf duidelijk de klacht met zo nodig de bewijzen. Alle klachten worden met de hoogste zorg behandeld.