TicketsBrugge

Veelgestelde vragen strandcabine-standplaats

Bekijk onze veelgestelde vragen over het huren van een strandcabine-standplaats en misschien vind je hier meteen het antwoord op je vraag.

Algemeen

Stad Brugge vergunt tijdens het badseizoen (tussen 30 maart en 15 oktober) standplaatsen voor het plaatsen van een strandcabine voor eigen gebruik.

De aanvraag voor het plaatsen van de strandcabine geldt telkens voor de periode van één badseizoen.

Bij het aanvragen van een vergunning voor het plaatsen van een strandcabine verbindt de aanvrager zich ertoe om zich te houden aan de bepalingen uit de politieverordening, meer bepaald de bepalingen voor het plaatsen van een strandcabine op het strand van Zeebrugge.

Daarnaast geldt het belastingsreglement op het plaatsen van strandcabines en het uitbaten van geconcessioneerde strandzones.

Beide reglementen zijn vastgesteld door de gemeenteraad op 25 november 2019.

Mensen die interesse hebben in een standplaats voor een strandcabine kunnen contact opnemen met onze Balie Vrije Tijd.

Voorwaarden

Alle voorwaarden staan vermeld in dit gebruikersreglement.

Procedure

Je kunt je standplaats reserveren voor het komende badseizoen.
Voor meer informatie kun je terecht bij de Balie Vrije Tijd:

Tel: +32 (0) 78 15 20 20 (ma-vr: 14u00 - 17u00)
vrijetijd@inenuitbrugge.be


De opbouwperiode vindt plaats vanaf 30 maart 2024.
De afbraakperiode vindt plaats tussen 15 september en 15 oktober 2024.

Over ons en contactgegevens

  • Wie zijn we?

    In&Uit Brugge fungeert, sinds de opening in 2005, als een éénloket-functie voor de stad. Zowel de toerist, bewoners als cultuurbezoekers kunnen bij In&Uit terecht voor informatie of de aankoop van diverse producten en tickets. In&Uit valt onder de vleugels van Brugge Plus vzw.

  • Heeft In&Uit ook een fysiek verkooppunt?

    In&Uit Brugge heeft ook een fysiek verkooppunt, gelegen op:
    ’t Zand 34
    8000 Brugge

    Openingsuren: van maandag tot zaterdag van 10u - 13u en van 14u - 17u en op zondag van 10u - 14u. Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.

    Je kan hier enkel terecht met vragen. Je kan hier geen strandcabineplaats reserveren.

  • Waar kan ik terecht met mijn probleem?

    Indien je problemen of vragen hebt over je boeking, neem dan gerust contact op via onderstaande mogelijkheden:

    1. Mail: vrijetijd@inenuitbrugge.be, steeds bereikbaar
    2. Telefonisch: +32 (0) 78 15 20 20, van maandag tot vrijdag van 14u tot 17u.
    3. In&Uit: ’t Zand 34, Brugge, van maandag tot zaterdag van 10u – 13u en van 14u - 17u, zon- en feestdagen van 10u tot 14u.
    Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.

    Je kan hier enkel terecht met vragen. Je kan hier geen strandcabineplaats reserveren.

Inplantingsplan

  • Inplantingsplan strandcabine-standplaatsen

    Inplantingsplan strandcabines standplaatsen 2024

Reservaties

  • Wanneer kan ik reserveren?

    Vanaf donderdag 15 februari 2024 kan je uitsluitend online reserveren. Dit gebeurt zoals voorgaande jaren gefaseerd.

    • Eerste fase: Vanaf donderdag 15 februari 2024 om 10u00 kunnen burgers reserveren die 10 jaar of langer een standplaats hebben.
    • Tweede fase: Vanaf woensdag 21 februari 2024 om 10u00 kunnen burgers reserveren die minstens 5 jaar en minder dan 10 jaar een standplaats hebben.
    • Derde fase: Vanaf woensdag 28 februari 2024 om 10u00 kunnen burgers reserveren die minder dan 5 jaar een standplaats hebben.
    • Vierde fase: Vanaf woensdag 6 maart 2024, in de loop van de dag, kunnen burgers die op de wachtlijst staan (en aan de beurt zouden komen voor een standplaats) een mail krijgen met hun cabinenummer en kunnen zij reserveren.

    Zodra de fase waartoe je behoort is gestart, ontvang je een mail met een link waarmee je toegang krijgt tot het online reservatiesysteem.

  • Hoe kan ik reserveren?

    De reservatie gebeurt uitsluitend online en kan zodra je een reservatielink ontvangt die je toegang geeft tot het online reservatiesysteem.

    Deze link ontvang je zodra de fase waartoe u behoort van start gaat (zie: "Wanneer kan ik reserveren?"). Deze link zal geldig zijn t.e.m. het einde van de reservatieperiode op dinsdag 5 maart 2024. Wanneer je op de reservatielink klikt onderneem je volgende stappen:

    1. Aanmelden kan met je cabinenummer.
    2. Kies de zone waar je wenst te staan (zie: "Inplantingsplan strandcabine-standplaatsen").
    3. Vul jouw persoonlijke gegevens in.
    4. Controleer jouw gegevens.
    5. Voer de betaling uit.

    Tot slot zul je een bevestiging krijgen van je reservatie per mail. Na betaling is je reservatie ook definitief.

  • Tot wanneer kan ik reserveren?


    Ik heb reeds een cabinenummer:

    Je kan reserveren zodra je een link ontvangt die je toegang geeft tot het online reservatiesysteem. Deze link ontvangt je zodra de fase waartoe je behoort van start gaat (zie: "Wanneer kan ik reserveren?"). Deze link zal geldig zijn t.e.m. het einde van de reservatieperiode op dinsdag 5 maart 2024.

    Ik heb nog geen cabinenummer, maar sta op de wachtlijst:

    Vanaf woensdag 6 maart 2024 ontvangen burgers die op de wachtlijst staan en aan de beurt komen hun cabinenummer en de link om online te reserveren. Mensen op de wachtlijst kunnen aan de mogelijkheid krijgen te reserveren tot maandag 25 maart 2024. Indien je van de wachtlijst komt ontvang je van ons een reservatiemail met de mogelijkheid te reserveren. De reservatielink is 48 uur geldig, hierna komt je beurt te vervallen en blijf je bovenaan op de wachtlijst staan.

    Ik heb nog geen cabinenummer en sta niet op de wachtlijst:

    Je zal dit jaar niet kunnen reserveren. Je kan je wel op de wachtlijst laten plaatsen door te mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be.

  • Hoeveel tijd krijg ik om mijn reservatie af te werken?

    Zodra je een zone hebt aangeduid in het online reservatiesysteem heb je vijftien minuten de tijd om je reservatie af te werken en te betalen.

  • Met welke betalingsmiddelen kan ik mijn strandcabineplaats betalen?

    Online kan er betaald worden met volgende betaalmiddelen:

    • Met Bancontact
    • Met een creditcard
    • Met Payconiq of de Bancontact app
    • Met jouw Mobile Banking app
  • Kan ik mijn Geschenkbon In&Uit gebruiken om mijn strandcabineplaats te betalen?

    Je kan je Geschenkbon In&Uit niet gebruiken om je strandcabineplaats te reserveren. De betaalmiddelen waarmee je je strandcabineplaats kunt betalen zijn vermeld onder "Met welke betalingsmiddelen kan ik mijn strandcabineplaats betalen?".

  • Hoeveel kost een strandcabineplaats?

    Voor het plaatsen van een strandcabine gelden vaste tarieven, afhankelijk van de rij waarvoor je intekent:

    • € 120,00 voor een standplaats in een rij die haaks staat op de kustlijn.
    • € 140,00 voor een standplaats in een rij die evenwijdig loopt met de kustlijn.

    Voor een gezin met drie kinderen onder de 18 jaar, gedomicilieerd op hetzelfde adres als de ouders, wordt een korting voorzien van € 20,00. Gezinnen die hier recht op hebben kunnen deze korting bekomen tijdens het online reserveren. Dit wordt gecontroleerd via het bevolkingsregister. Misbruik wordt juridisch vervolgd.

  • Is er een korting voor het reserveren van een cabineplaats?

    Voor een gezin met drie kinderen onder de 18 jaar, gedomicilieerd op hetzelfde adres als de ouders, wordt een korting voorzien van €20,00. Gezinnen die hier recht op hebben kunnen deze korting bekomen tijdens het online reserveren. Dit wordt gecontroleerd via het bevolkingsregister. Misbruik wordt juridisch vervolgd.

    Verder zijn er geen kortingen.

  • Kan ik reserveren en later betalen?

    Nee, dit is niet mogelijk. Bij het reserveren van je cabineplaats dien je meteen te betalen.

  • Kan ik mijn reservatie nog aanpassen na betaling?

    We vragen je je reservatie voor betaling goed na te kijken. Indien je een fout gemaakt hebt, kan je mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om jouw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien.

Opbouw en afbraak strandcabines

  • Wanneer loopt de opbouwperiode?

    De opbouwperiode loopt dit jaar van 30 maart 2024 t.e.m. 2 juni 2024.

  • Waar moet ik opletten bij de opbouw van mijn strandcabine?

    Aandachtspunten opbouw:

    • Bouw je strandcabine aansluitend op met een maximum tussenafstand van 10cm;
    • Stel je cabine rechtlijnig op tussen de begin- en eindpaal van je gekozen cabinerij;
    • Tijdens de opbouwperiode is er stadspersoneel aanwezig om je te helpen;
    • Wij geven je ook al de data mee voor de afbraakperiode: dit is voorzien van 15 september 2024 tot 15 oktober 2024.

    Lees ook de gebruiksvoorwaarden.

  • Waarom neem ik na opbouw van mijn strandcabine best een foto van diens staat?

    We raden je aan bij plaatsing van je cabine foto's te nemen van de staat van de cabine. Zo kan je bij schade, veroorzaakt door weersomstandigheden of derden, een schadevergoeding aanvragen via het schadefonds.

    Schadevergoeding aanvragen via het schadevergoedingsfonds? Dat kan via onderstaande link.

    Schadefonds Zeebrugge

  • Wanneer valt de afbraakperiode?


    De afbraakperiode loopt van 15 september 2024 tot 15 oktober 2024

    Het is toegestaan om je wagen op de zeedijk te parkeren tijdens de afbraakperiode en dit telkens tussen 11-19u. Wel vragen we om je wagen meteen weer te verplaatsen als je klaar bent met het leeghalen en/of afbreken van jouw strandcabine.

  • Wat moet ik doen met mijn cabinenummer na afbraak van mijn cabine?

    Als je van plan bent om volgend badseizoen jouw standplaats te verlengen kan je jouw cabinenummer behouden en hoef je het nummer niet in te leveren.

    Indien je jouw standplaats niet zal verlengen, vragen we jouw cabinenummer terug in te leveren aan de onthaalbalie van In&Uit Brugge.

    Ook als jouw cabinenummer beschadigd is kan je deze komen inruilen bij In&Uit Brugge.

  • Mag ik tijdens de opbouw- en afbraakperiode met mijn auto op de zeedijk?

    Het is toegelaten om bij het opbouwen en afbreken van je strandcabine te rijden op de Zeedijk en de nodige zaken te lossen of laden. Wanneer je auto uit- of ingeladen is, vragen wij je vriendelijk de Zeedijk te verlaten. Je mag dus in geen geval parkeren.

Reglementen Strandcabines - allen na te leven

  • Politiereglement

    De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaand politiereglement:

    Politiereglement

  • Belastingsreglement

    De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaand belastingsreglement:

    Belastingsreglement

  • Gebruiksvoorwaarden

    De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaande gebruiksvoorwaarden:

    Gebruiksvoorwaarden

Klantenregistratie

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    In&Uit Brugge gebruikt je gegevens enkel en alleen voor statistische doeleinden en/of om je op de hoogte te houden van alle procedures betreffende reservatie, opbouw, hinder en afbraak voor het lopende badseizoen. Stad Brugge kan eveneens je gegevens gebruiken voor administratieve doeleinden (vb. toegang tot de reservatiemodule, controle op gebruik van korting, etc.). Raadpleeg ons privacy statement.

Problemen?

  • Ik wens een cabinenummer te bekomen voor dit seizoen. Kan dit?

    Voor komend seizoen kan je geen nieuw cabinenummer meer krijgen. Indien je kans wenst te maken op een cabinenummer voor de komende seizoenen dan laat je je best op de wachtlijst plaatsen.

    Je kan dit doen door een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be met volgende gegevens:

    • Naam en voornaam
    • Adres
    • Telefoon- of gsmnummer
    • Rijksregisternummer
    • E-mailadres
    • Indien 3 of meer inwonende kinderen jonger dan 18 jaar, hun geboortedatum.

    Met deze gegevens plaatst In&Uit Brugge je dan op de wachtlijst. Wanneer je aan bod komt voor een cabinenummer zal je van ons een mail ontvangen met alle nodige informatie.

  • Ik heb al een cabinenummer, maar wens nog een extra cabinenummer aan te vragen voor dit badseizoen. Kan dit?

    Voor komend seizoen kan je geen extra cabinenummer meer bekomen. Indien je kans wenst te maken op een extra cabinenummer voor de komende seizoenen dan laat je je best op de wachtlijst plaatsen.

    Je kan dit doen door een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be waarin je je huidig cabinenummer vermeldt.

    Met deze gegevens plaatst In&Uit Brugge je dan op de wachtlijst voor een extra cabinenummer. Wanneer je aan bod komt voor een extra cabinenummer zul je van ons een mail ontvangen met alle nodige informatie. Jouw huidige cabinenummer blijft gewoon geldig om een cabineplaats mee te reserveren.

  • Ik kan mijn cabinenummer niet vinden. Wat moet ik doen?

    Indien je je cabinenummer verloren bent, stuur je best een mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dan bij de bevoegde instantie een nieuw cabinenummer aanvragen die je, zodra deze beschikbaar is, aan onze balie kunt ophalen.

  • De reservatieperiode is afgelopen en ik ben vergeten reserveren. Wat gebeurt er met mijn cabinenummer?

    Je kan dit jaar geen cabine plaatsen. Elke burger met een cabinenummer heeft het recht om een jaar geen cabine te plaatsen zonder verlies van anciënniteit. Gebeurt dit twee opeenvolgende jaren? Dan verlies je je cabinenummer en kan je je eventueel aanmelden voor de wachtlijst.

  • Ik kan dit jaar geen cabine plaatsen. Verlies ik mijn cabinenummer?

    Elke burger met een cabinenummer heeft het recht om een jaar geen cabine te plaatsen zonder verlies van anciënniteit. Gebeurt dit twee opeenvolgende jaren? Dan verlies je je cabinenummer en kan je je eventueel aanmelden voor de wachtlijst.

  • Ik stond op de wachtlijst en kreeg een cabinenummer. Is deze automatisch geldig voor volgend seizoen?

    Nee.

    Enkel wanneer je iemand vervangt die definitief zijn cabinenummer opzegt, blijft je cabinenummer geldig voor komende badseizoenen.

    Indien je iemand vervangt die enkel dit jaar afstand doet van zijn cabinenummer kom je na dit badseizoen weer bovenaan de wachtlijst te staan. Elke burger heeft namelijk het recht om eenmalig een jaar over te slaan zonder verlies van anciënniteit.

    In de reservatiemail die je van ons zal ontvangen met je cabinenummer zal duidelijk vermeld staan dat je iemand vervangt die een jaar overslaat.

  • Mijn cabinenummer is beschadigd. Wat moet ik doen?

    Indien je cabinenummer beschadigd is, stuur je best een mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dan bij de bevoegde instantie een nieuw cabinenummer aanvragen die je, zodra deze beschikbaar is, aan onze balie kan ophalen.

  • Ik ondervind problemen met het online reserveren. Waar kan ik terecht?

    Indien je problemen ondervindt met het reserveren dan kan je contact met ons opnemen via mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be of telefonisch op het nummer +32 (0) 78 15 20 20 (ma-vr: 14u-17u).

  • Kan ik mijn reservatie nog aanpassen na betaling?

    We vragen je je reservatie voor betaling goed na te kijken. Indien je een fout hebt gemaakt, kan je mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om jouw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien.

  • Er is iets foutgelopen bij het plaatsen van mijn cabine.

    In&Uit kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor fouten bij het plaatsen van de strandcabines. Indien er iets fout is gelopen bij het plaatsen van je strandcabine kan je mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om jouw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien i.s.m. de betrokken instanties.

  • Waar kan ik terecht bij schade aan de strandcabine?

    In&Uit kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor schade aan je strandcabine. We raden je aan bij plaatsing van je cabine foto's te maken van de staat van je cabine. Zo kan je bij schade, veroorzaakt door weersomstandigheden of derden, een schadevergoeding aanvragen via het schadefonds.

    Schadevergoeding aanvragen via het schadevergoedingsfonds? Dat kan via onderstaande link.

    Schadefonds Zeebrugge

  • Ik wens niet langer gebruik te maken van mijn cabinenummer. Kan ik deze doorgeven aan familieleden?

    Indien je niet langer wenst gebruik te maken van je cabinenummer kan je deze overdragen aan je echtgenoot, echtgenote en/of kinderen zonder het verlies van je anciënniteit. Andere familieleden zullen zich eerst op de wachtlijst moeten plaatsen.

  • Ik deelde mijn cabinenummer met een vriend/vriendin en wens hiervan niet langer gebruik te maken. Kan ik mijn cabinenummer aan deze persoon doorgeven?

    In dit geval mail je best naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dit geval per geval bekijken en oordelen of het cabinenummer kan overgedragen worden met behoud van anciënniteit.

  • Waar kan ik terecht met een klacht?

    Een klacht wordt bij voorkeur schriftelijk gericht (al dan niet aangetekend) naar
    Brugge Plus vzw t.a.v In&Uit – ticketverkoop
    Lange Vesting 112
    8200 Brugge
    België

    Per mail is eventueel ook mogelijk, dit op het algemeen e-mailadres info@inenuitbrugge.be.

    Omschrijf duidelijk de klacht met zo nodig de bewijzen. Alle klachten worden met de hoogste zorg behandeld.

made by