TicketsBrugge

Veelgestelde vragen strandcabine-standplaats

Bekijk onze veelgestelde vragen over het huren van een strandcabine-standplaats en vind hier meteen het antwoord op je vraag.

Algemeen

Stad Brugge vergunt tijdens het badseizoen (tussen 01 april en 19 oktober) standplaatsen voor het plaatsen van een strandcabine voor eigen gebruik.

De aanvraag voor het plaatsen van de strandcabine geldt telkens voor de periode van één badseizoen.

Bij het aanvragen van een vergunning voor het plaatsen van een strandcabine verbindt de aanvrager zich ertoe om zich te houden aan de bepalingen uit de politieverordening, meer bepaald de bepalingen voor het plaatsen van een strandcabine op het strand van Zeebrugge.

Daarnaast geldt het belastingsreglement op het plaatsen van strandcabines en het uitbaten van geconcessioneerde strandzones.

Beide reglementen zijn vastgesteld door de gemeenteraad op 25 november 2019.

Mensen die interesse hebben in een standplaats voor een strandcabine kunnen contact opnemen met onze Balie Vrije Tijd.

Voorwaarden

Alle voorwaarden staan vermeld in deze gebruiksvoorwaarden.

Procedure

Je kunt je standplaats reserveren voor het komende badseizoen.
Voor meer informatie kun je terecht bij de Balie Vrije Tijd:

Tel: +32 (0) 78 15 20 20 (ma-vr: 14u00 - 17u00)
vrijetijd@inenuitbrugge.be


De opbouwperiode vindt plaats vanaf 01 april 2025.
De afbraakperiode vindt plaats tussen 15 september en 19 oktober 2025.

Inplantingsplan

  • Inplantingsplan strandcabine-standplaatsen

    Inplantingsplan strandcabines standplaatsen 2024

Over ons en contactgegevens

  • Wie zijn we?

    In&Uit Brugge fungeert, sinds de opening in 2005, als een éénloket-functie voor de stad. Zowel de toerist, bewoners als cultuurbezoekers kunnen bij In&Uit terecht voor informatie of de aankoop van diverse producten en tickets. In&Uit valt onder de vleugels van Brugge Plus vzw.

  • Heeft In&Uit ook een fysiek verkooppunt?

    In&Uit Brugge heeft ook een fysiek verkooppunt, gelegen op:
    ’t Zand 34
    8000 Brugge

    Openingsuren: van maandag tot zaterdag van 10u - 13u en van 14u - 17u en op zondag van 10u - 14u. Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.

    Je kan hier enkel terecht met vragen. Je kan hier geen strandcabineplaats reserveren.

  • Waar kan ik terecht met mijn probleem?

    Indien je problemen of vragen hebt over je boeking, neem dan gerust contact op via onderstaande mogelijkheden:

    1. Mail: vrijetijd@inenuitbrugge.be, steeds bereikbaar
    2. Telefonisch: +32 (0) 78 15 20 20, van maandag tot vrijdag van 14u tot 17u.
    3. In&Uit: ’t Zand 34, Brugge, van maandag tot zaterdag van 10u – 13u en van 14u - 17u, zon- en feestdagen van 10u tot 14u.
    Gesloten op Kerstdag en Nieuwjaar.

    Je kan hier enkel terecht met vragen. Je kan hier geen strandcabineplaats reserveren.

Reglementen Strandcabines - allen na te leven

  • Politiereglement

    De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaand politiereglement:

    Politieverordening

  • Belastingsreglement

    De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaand belastingsreglement:

    Belastingsreglement

  • Gebruiksvoorwaarden

    De burger moet bij het huren van een strandcabine-standplaats rekening houden met onderstaande gebruiksvoorwaarden:

    Gebruiksvoorwaarden

Algemene info

  • Hoe kan ik een cabinenummer bekomen?

    Indien je kans wenst te maken op een cabinenummer voor de komende seizoenen dan laat je je best op de wachtlijst plaatsen.  

    Je kan dit doen door een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be met volgende gegevens: 

    • Naam en voornaam 
    • Adres 
    • Telefoon- of gsmnummer 
    • Rijksregisternummer 
    • E-mailadres 
    • Indien 3 of meer inwonende kinderen jonger dan 18 jaar, hun geboortedatum. 

    Met deze gegevens plaatst In&Uit Brugge je dan op de wachtlijst. Wanneer je aan bod komt voor een cabinenummer zal je van ons een mail ontvangen met alle nodige informatie. Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk meerdere jaren op de wachtlijst zult staan alvorens aanbod te komen.

  • Hoeveel kost een strandcabineplaats?

    Voor het huren van een plaats voor een strandcabine gelden vaste tarieven, afhankelijk van de rij waarvoor je intekent:

    • € 120,00 voor een standplaats in een rij die haaks staat op de kustlijn.
    • € 140,00 voor een standplaats in een rij die evenwijdig loopt met de kustlijn.

    Voor een gezin met drie kinderen onder de 18 jaar, gedomicilieerd op hetzelfde adres als de ouders, wordt een korting voorzien van € 20,00. Gezinnen die hier recht op hebben kunnen deze korting bekomen tijdens het online reserveren. Dit wordt gecontroleerd via het bevolkingsregister. Misbruik wordt juridisch vervolgd.

    Voor het huren van een strandcabineplaats dien je in het bezit te zijn van een cabinenummer. Heb je nog geen cabinenummer? Zie 'Hoe kan ik een cabinenummer bekomen?'.

  • Is er een korting voor het reserveren van een cabineplaats?

    Voor een gezin met drie kinderen onder de 18 jaar, gedomicilieerd op hetzelfde adres als de ouders, wordt een korting voorzien van €20,00. Gezinnen die hier recht op hebben kunnen deze korting bekomen tijdens het online reserveren. Dit wordt gecontroleerd via het bevolkingsregister. Misbruik wordt juridisch vervolgd.

    Verder zijn er geen kortingen.

  • Waar kan ik met een klacht terecht?

    Een klacht wordt bij voorkeur schriftelijk gericht (al dan niet aangetekend) naar
    Brugge Plus vzw t.a.v In&Uit – Vrije Tijd
    Lange Vesting 112
    8200 Brugge
    België

    Per mail is eventueel ook mogelijk, dit op het algemeen e-mailadres info@inenuitbrugge.be.

    Omschrijf duidelijk de klacht met zo nodig de bewijzen. Alle klachten worden met de hoogste zorg behandeld.

Reservaties

  • Wanneer mag ik reserveren?

    Vanaf donderdag 06 februari 2025 kan je uitsluitend online reserveren t.e.m. maandag 03 maart 2025. Dit gebeurt zoals voorgaande jaren gefaseerd.

    • Eerste fase: Vanaf donderdag 06 februari 2025 om 10u00 kunnen burgers reserveren die 10 jaar of langer een standplaats hebben.
    • Tweede fase: Vanaf woensdag 12 februari 2025 om 10u00 kunnen burgers reserveren die minstens 5 jaar en minder dan 10 jaar een standplaats hebben.
    • Derde fase: Vanaf woensdag 19 februari 2025 om 10u00 kunnen burgers reserveren die minder dan 5 jaar een standplaats hebben.
    • Vierde fase: Vanaf woensdag 05 maart 2025, in de loop van de dag, kunnen burgers die op de wachtlijst staan (en aan de beurt zouden komen voor een standplaats) een mail krijgen met hun cabinenummer en kunnen zij reserveren.

    Zodra de fase waartoe je behoort is gestart, ontvang je een mail met een link waarmee je toegang krijgt tot het online reservatiesysteem.

  • Hoe kan ik reserveren?

    De reservatie gebeurt uitsluitend online en kan zodra je een reservatielink ontvangt die je toegang geeft tot het online reservatiesysteem.

    Deze link ontvang je zodra de fase waartoe u behoort van start gaat (zie: "Wanneer kan ik reserveren?"). Deze link zal geldig zijn t.e.m. het einde van de reservatieperiode op maandag 03 maart 2025. Wanneer je op de reservatielink klikt onderneem je volgende stappen:

    1. Aanmelden kan met je cabinenummer.
    2. Kies de zone waar je wenst te staan (zie: "Inplantingsplan strandcabine-standplaatsen").
    3. Vul jouw persoonlijke gegevens in.
    4. Controleer jouw gegevens.
    5. Voer de betaling uit.

    Tot slot zul je een bevestiging krijgen van je reservatie per mail. Na betaling is je reservatie ook definitief.

  • Tot wanneer kan ik reserveren?

    Ik heb reeds een cabinenummer:

    Je kan reserveren zodra je een link ontvangt die je toegang geeft tot het online reservatiesysteem. Deze link ontvangt je zodra de fase waartoe je behoort van start gaat (zie: "Wanneer mag ik reserveren?"). Deze link zal geldig zijn t.e.m. het einde van de reservatieperiode op maandag 03 maart 2025.

    Ik heb nog geen cabinenummer, maar sta op de wachtlijst:

    Vanaf woensdag 05 maart 2025 ontvangen burgers die op de wachtlijst staan en aan de beurt komen hun cabinenummer en de link om online te reserveren. Mensen die in aanmerking komen zullen van ons een reservatiemail krijgen met de mogelijkheid te reserveren. De reservatielink is 48 uur geldig, hierna komt je beurt te vervallen en blijf je éénmalig bovenaan op de wachtlijst staan. Indien je twee jaar na elkaar niet reserveert zul je van de wachtlijst verwijderd worden.

    Ik heb nog geen cabinenummer en sta niet op de wachtlijst:

    Je zal dit jaar niet kunnen reserveren. Je kan je wel op de wachtlijst laten plaatsen door te mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be.

  • Hoeveel tijd krijg ik om mijn reservatie af te werken?

    Zodra je een zone hebt aangeduid in het online reservatiesysteem heb je vijftien minuten de tijd om je reservatie af te werken en te betalen.

  • Is het mogelijk in dezelfde rij te staan als vorig badseizoen?

    In&Uit Brugge kan nooit garanderen dat je opnieuw in dezelfde rij kan plaats nemen als voorgaande jaren. Voor meer info neem per mail contact op met vrijetijd@inenuitbrugge.be.

  • Kan ik reserveren en later betalen?

    Nee, dit is niet mogelijk. Bij het reserveren van je cabineplaats dien je meteen te betalen.

  • Kan ik bij In&Uit komen reserveren?

    Reservaties gebeuren uitsluitend online, net als voorgaande jaren. Indien je zelf niet kunt reserveren vragen we om contact op te nemen met ons en te mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be.

  • Met welke betalingsmiddelen kan ik mijn strandcabineplaats betalen?

    Online kan er betaald worden met volgende betaalmiddelen:

    • Met Bancontact
    • Met een creditcard
    • Met Payconiq of de Bancontact app
    • Met jouw Mobile Banking app
  • Kan ik mijn Geschenkbon In&Uit gebruiken om mijn strandcabineplaats te betalen?

    Je kan je Geschenkbon In&Uit niet gebruiken om je strandcabineplaats te reserveren. Er kan betaald worden met volgende betaalmiddelen:

    • Met Bancontact
    • Met een creditcard
    • Met Payconiq of de Bancontact app
    • Met jouw Mobile Banking app
  • Ik heb per ongeluk dubbel betaald. Kan ik terugbetaald worden?

    In het geval van een dubbele betaling vragen we je om de twee betalingsbewijzen door te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be en een terugbetaling aan te vragen. Ons team vrije tijd vraagt dan bij de financiële dienst van Stad Brugge om dit te controleren en eventueel terug te betalen.

  • Waarom heb ik geen bevestiging gekregen van mijn reservatie?

    Mogelijks is deze in je junk, spam of ongewenste terecht gekomen. Wil je de bevestiging opnieuw ontvangen? Laat het ons team per mail weten op vrijetijd@inenuitbrugge.be. Onze collega's van team vrije tijd zullen jouw betaling nakijken. Als deze in orde is dan zullen ze de bevestiging opnieuw doorsturen.

  • In welke rij heb ik gereserveerd?

    Herinner je jou niet meer in welke rij je hebt geboekt? Laat het ons team per mail weten op vrijetijd@inenuitbrugge.be. Onze collega's van team vrije tijd zullen het jou dan snel laten weten.

  • Kan ik mijn reservatie nog aanpassen na betaling?

    We vragen je je reservatie voor betaling goed na te kijken. Indien je een fout gemaakt hebt, kan je mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om jouw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien.

  • Kan ik een jaar overslaan?

    De gebruiksovereenkomst met Stad Brugge voor jouw cabinenummer stelt dat je éénmalig een jaar kunt overslaan, niet reserveren, zonder verlies van je anciënniteit. Indien dit twee opeenvolgende jaren gebeurt, verlies je jouw anciënniteit en dien je jouw cabinenummer terug binnen te brengen bij In&Uit. Als je dan opnieuw een cabinenummer wenst te bekomen, dien je jezelf op de wachtlijst te plaatsen. Dit kan je doen via mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. Vermeld in deze mail volgende zaken:

    • Naam en voornaam 
    • Adres 
    • Telefoon- of gsmnummer 
    • Rijksregisternummer 
    • Indien 3 of meer inwonende kinderen jonger dan 18 jaar, hun geboortedatum.

    Met deze gegevens plaatsen we jou op de wachtlijst en laten we je iets weten van zodra je aan de beurt komt.

  • Kan ik nog reserveren na de reservatieperiode?

    Je hebt reeds een cabinenummer: 

    Gelieve een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. Ons team Vrije Tijd kijkt vervolgens wat er nog mogelijk is.

    Je hebt nog geen cabinenummer: 

    Het is niet mogelijk te reserveren als je nog geen cabinenummer hebt. Je kunt je wel al op de wachtlijst laten plaatsen door volgende gegevens te mailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be: 

    • Naam en voornaam 
    • Adres 
    • Telefoon- of gsmnummer 
    • Rijksregisternummer 
    • Indien 3 of meer inwonende kinderen jonger dan 18 jaar, hun geboortedatum. 

    Met deze gegevens plaatsen we jou op de wachtlijst en laten we je iets weten van zodra je aan de beurt komt.

  • Ik ondervind problemen bij het reserveren. Waar kan ik terecht?

    Indien je problemen ondervindt met het reserveren dan kan je contact met ons opnemen via mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be of telefonisch op het nummer +32 (0) 78 15 20 20 (ma-vr: 14u-17u).

Opbouwen van de strandcabines

  • Wanneer loopt de opbouwperiode?

    De opbouwperiode loopt dit jaar van 01 april 2025 t.e.m. 01 juni 2025.

  • Mag ik tijdens de opbouwperiode met mijn auto op de zeedijk?

    Het is toegelaten om bij het opbouwen en afbreken van je strandcabine te rijden op de Zeedijk en de nodige zaken te lossen of laden. Wanneer je auto uit- of ingeladen is, vragen wij je vriendelijk de Zeedijk te verlaten. Je mag dus in geen geval parkeren.

  • Waar moet ik opletten bij de opbouw van mijn strandcabine?

    Aandachtspunten opbouw:

    • Bouw je strandcabine aansluitend op met een maximum tussenafstand van 10cm;
    • Stel je cabine rechtlijnig op tussen de begin- en eindpaal van je gekozen cabinerij;
    • Tijdens de opbouwperiode is er stadspersoneel aanwezig om je te helpen;

    Lees ook de gebruiksvoorwaarden.

  • Ik kan mijn cabinenummer niet vinden. Wat kan ik doen?

    Indien je je cabinenummer verloren bent, stuur je best een mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dan bij de bevoegde instantie een nieuw cabinenummer aanvragen die je, zodra deze beschikbaar is, aan onze balie kunt ophalen.

  • Mijn cabinenummer is beschadigd. Wat kan ik doen?

    Indien jouw cabinenummer beschadigd is, stuur je best een mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge zal dan bij de bevoegde instantie een nieuw cabinenummer aanvragen die je, zodra deze beschikbaar is, aan onze balie kunt ophalen.

  • Waarom neem ik na opbouw van mijn strandcabine best een foto van diens staat?

    We raden je aan bij plaatsing van je strandcabine foto's te nemen van de staat van de cabine. Zo kan je bij schade, veroorzaakt door weersomstandigheden of derden, een schadevergoeding aanvragen via het schadefonds.

    Schadevergoeding aanvragen via het schadevergoedingsfonds? Dat kan via onderstaande link.

    Schadefonds Zeebrugge

  • Mijn strandcabine werd verkeerd geplaatst. Wat kan ik doen?

    Mijn strandcabine werd verkeerd geplaatst door de cabineplaatser:

    In&Uit kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor fouten bij het plaatsen van de strandcabines. Indien er iets fout is gelopen bij het plaatsen van je strandcabine kan je mailen naar  vrijetijd@inenuitbrugge.be. In&Uit Brugge verbindt er zich toe om jouw vraag te bekijken en indien mogelijk een oplossing te voorzien i.s.m. de betrokken instanties.

    Ik heb mijn strandcabine verkeerd geplaatst:

    Indien er nog niet aangebouwd is kan je jouw cabine nog verplaatsen naar de correcte rij. Indien er wel al aangebouwd werd, raden we je aan de cabine te laten staan.

  • Ik heb een strandcabine beschadigd. Wat moet ik doen?

    Indien je ons kan laten weten per mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be wat het cabinenummer is van de beschadigde cabine, dan brengen wij de eigenaar hiervan op de hoogte. Via jullie verzekeraars kunnen jullie de opgelopen schade laten vergoeden.

  • Mogen wij nog onze cabine plaatsen na de opbouwperiode?

    Stuur ons een mail via vrijetijd@inenuitbrugge.be met de reden waardoor je te laat bent. Ons team Vrije Tijd bekijkt geval per geval en laat jou weten wat er mogelijk is.

Badseizoen

  • Waar kan ik terecht bij schade aan de strandcabine?

    Werd de cabine beschadigd door een derde partij? Heeft de dader zich kenbaar gemaakt? 

    Ja: In dit geval kunnen jullie beiden met jullie verzekeraars afspreken om de schade te laten vergoeden. 

    Nee: In dit geval kun je best een schadeclaim indienen bij de lokale politie via het Schadefonds Zeebrugge.

    Werd de cabine beschadigd door een (extreem) natuur fenomeen? 

    In dit geval kun je best de schade laten vergoeden door jouw verzekeraar.

  • Het strand ligt oneffen. Kan dit genivelleerd worden?

    Je kan dit melden via mail naar openbaardomein.noord@brugge.be of via ons vrijetijd@inenuitbrugge.be.

  • Waarom zijn er nog lege plaatsen op het strand?

    Er zijn hiervoor drie oorzaken: 

    • De afmetingen van de cabines die verschillen van de maximale afmeting waardoor ruimte vrij komt tussen de laatste cabine en eindpaal; 
    • Het niet plaatsen van strandcabines op plaatsen in rijen die wel gereserveerd werden omdat men schrik heeft zijn anciënniteit te verliezen. Het gaat hier om cabinehouders die niet weten dat ze een jaar niet op het strand kunnen staan zonder verlies van hun anciënniteit; 
    • Het verplaatsen van cabines die in verkeerde rijen werden opgebouwd en de ontstane gaten die niet opgevuld kunnen worden met een andere cabine. 

    Graag wijst onze dienst erop dat het strand volledig volgeboekt is, maar de gaten ontstaan dus als gevolg bovenstaande redenen die buiten onze macht liggen. Onze dienst bekijkt hoe we naar volgend badseizoen de werking kunnen optimaliseren opdat we deze problemen - in de mate van het mogelijke - kunnen voorkomen.

  • Wat zijn de openingsuren van het Badengebouw in Zeebrugge?

    Het badengebouw en bijhorende diensten (toeristisch infopunt, toiletten, douches en rode kruispost) zijn dagelijks open in juli en augustus op volgende openingsuren: 10h00 - 13h30 en 14h00 - 18h00.

    De toiletten hanteren andere openingsuren en zijn ook open tijdens de Paasvakantie - weekends mei & juni - zomervakantie - weekends september tot 13/10/2024 van 10 tot 19 uur. De toiletten zijn betalend: € 1,00 - douches: € 1,00.

  • Waarom worden er geen extra strandcabineplaatsen voorzien?

    Er kunnen op dit moment op het strand geen extra plaatsen voorzien worden. Dit heeft te maken met de maximale lengte die rijen mogen hebben.

    Het aantal cabines die in een rij mogen staan, wordt bepaald door de lengte van de rij en de maximale grootte die een cabine mag hebben. Deze rijen kunnen niet verlengd worden omdat er rekening wordt gehouden met de vloedlijn van de zee bij springtij. Indien de lengte van de rijen vergroot zouden worden, dreigen er cabines in het water te staan bij springtij.

    Daarnaast kunnen er geen nieuwe rijen aangebouwd worden in de lege zone tussen rijen 18 en 19 omdat in die zone de Stevensleidingen aan land komen (de elektriciteitskabels die de stroom van de windmolenparken in de Noordzee aan land brengen).

    Tot slot voorziet het PRUP (Provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan) geen extra invulling voor strandcabines in de zone tussen rij 21 en de surfclub.

    Vloedlijn bij springtij
    Vloedlijn bij springtij
  • Vanaf wanneer zijn de reddingsdiensten aanwezig op het strand?

    Deze zomer zijn de reddingsdiensten aanwezig van 15 juni tot en met 15 september. Zij zorgen dagelijks voor jouw veiligheid van 10.30 u tot 18.30 u. De bewaakte zwemzone bevindt zich ten westen van de havendam en telt 750 meter.

  • Welke activiteiten gaan er dit jaar door op het strand van Zeebrugge?

    Dit jaar gaan er weer enkele evenementen door op het strand zoals Film op het Strand, We Can Dance, Bomboclat, etc. Voor alle evenementen kun je terecht op volgende site: Evenementen 2024 - Stad Brugge.

  • Waar vind ik info/kan ik reserveren voor het sportstrand van Zeebrugge?

    Voor informatie en reservaties betreffende het sportstrand kun je terecht op volgende website: Sport@strand Zeebrugge - Stad Brugge.

  • Vragen m.b.t. de organisatie van We Can Dance/Bomboclat/Horizon?

    Bruggeplus/In&Uit Brugge zijn geen betrokken partij bij de organisatie van We Can Dance/Bomboclat/Horizon. Om die reden kunnen we helaas niet antwoorden op uw vraag. We verwijzen je hiervoor graag door naar:

    • info@wecandance.be
    • Contact - Bomboclat
    • info@horizonzeebrugge.be of buurt@horizonzeebrugge.be

    Voor vragen met betrekking de vergunningen van deze evenementen neem je best contact op met Dienst Vergunningen van Stad Brugge.

Afbreken van de strandcabines

  • Wanneer valt de afbraakperiode?

    De afbraakperiode loopt van 15 september 2025 tot 19 oktober 2025.

    Het is toegestaan om je wagen op de zeedijk te parkeren tijdens de afbraakperiode en dit telkens tussen 11-19u. Wel vragen we om je wagen meteen weer te verplaatsen als je klaar bent met het leeghalen en/of afbreken van jouw strandcabine.

  • Kan ik mijn cabine afbreken voor de start van de afbraakperiode?

    Stuur ons een mail via vrijetijd@inenuitbrugge.be met de reden waarom je vroegtijdig wenst af te breken. Ons team Vrije Tijd bekijkt geval per geval en laat jou weten wat er mogelijk is.

  • Mag ik mijn auto tijdens de afbreekperiode parkeren op de Zeedijk?

    Het is toegelaten om bij het opbouwen en afbreken van je strandcabine te rijden op de Zeedijk en de nodige zaken te lossen of laden. Wanneer je auto uit- of ingeladen is, vragen wij je vriendelijk de Zeedijk te verlaten. Je mag dus in geen geval parkeren.

  • Ik heb een strandcabine beschadigd. Wat moet ik doen?

    Indien je ons kan laten weten per mail naar vrijetijd@inenuitbrugge.be wat het cabinenummer is van de beschadigde cabine, dan brengen wij de eigenaar hiervan op de hoogte. Via jullie verzekeraars kunnen jullie de opgelopen schade laten vergoeden.

  • Mogen wij onze strandcabine afbreken na de afbraakperiode?

    Indien het je niet lukt om tijdig de cabine af te breken tijdens de afbraakperiode, dan mag je steeds afbreken na deze periode ook. De strandcabine mag niet op het strand blijven staan tijdens het najaar en de winter. Echter geldt er wel terug een parkeerverbod op de dijk van Zeebrugge. Je riskeert dus een parkeerboete. Hou hiermee rekening.

  • Mag ik mijn cabinenummer doorverkopen?

    Je cabinenummer is eigendom van Stad Brugge en mag nooit doorverkocht worden. Het cabinenummer kan enkel doorgegeven worden aan volgende familieleden: echtgenoot/partner, zoon/dochter, kleinzoon/kleindochter, broer/zus. Het nummer kan niet doorgegeven worden aan andere dan eerdergenoemde familieleden, vrienden, noch verkocht worden aan derden. Het cabinenummer huur je als burger van Stad Brugge en blijft dus ook altijd eigendom van de Stad Brugge.

  • Wat moet ik doen met mijn cabinenummer na afbraak van mijn cabine?

    Je wenst jouw cabinenummer opnieuw te gebruiken komend badseizoen: 
    Je mag het cabinenummer gewoon op de strandcabine laten hangen, meegeven met de cabineplaatser of zelf bijhouden.


    Je wenst jouw cabinenummer door te geven aan een familielid (echtgenoot/partner, zoon/dochter, kleinzoon/kleindochter, broer/zus): 

    Je mag het cabinenummer gewoon doorgeven aan je familielid of aan de cabineplaatser.


    Je wenst jouw cabinenummer niet langer te gebruiken of niet aan bovengenoemde familieleden over te dragen: 

    Je dient het nummer terug in te leveren bij onze dienst.


    Is jouw cabinenummer beschadigd?

    Als jouw cabinenummer beschadigd is kan je deze komen inruilen bij In&Uit Brugge.

Wachtlijst

  • Hoe werkt de wachtlijst?

    Het strand van Zeebrugge is erg populair. Jaar na jaar is het strand voor strandcabines volzet. Wil je nog op het strand komen te staan dan dien je jezelf in te schrijven op de wachtlijst. Hiervoor hebben we volgende gegevens nodig:

    • Naam en voornaam
    • Adres
    • Telefoonnummer
    • emailadres
    • Rijksregisternummer
    • Indien je minstens drie inwonende kinderen hebt jonger dan 18 jaar, hun geboortedata

    Deze gegevens kun je doormailen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. Hiermee word je dan op de wachtlijst geplaatst.

    De wachtlijst wordt, bij het vrijkomen van een plaats, chronologisch afgelopen. Eenmaal iemand aan de beurt komt krijgt deze persoon een mail met een cabinenummer in en een link naar de inschrijvingstool. Deze link is dan 48 uur geldig om je reservering te maken.

    Heb je niet binnen de 48 uur kunnen reserveren? Dan verlies je jouw kans om dit jaar op het strand te komen en plaatsen we je eenmalig terug bovenaan op de wachtlijst tot volgend badseizoen. Als je twee jaar na elkaar geen reservatie maakt wanneer je aan de beurt komt dan verlies je jouw plaats op de wachtlijst.

  • Ik wens een cabinenummer voor dit seizoen. Kan dit?

    Voor komend seizoen kan je geen nieuw cabinenummer meer krijgen. Indien je kans wenst te maken op een cabinenummer voor de komende seizoenen dan laat je je best op de wachtlijst plaatsen. (Zie 'Hoe werkt de wachtlijst?')

  • Ik heb al een cabinenummer, maar wens nog een extra cabinenummer aan te vragen voor dit badseizoen. Kan dit?

    Voor komend seizoen kan je geen extra cabinenummer meer bekomen. Indien je kans wenst te maken op een extra cabinenummer voor de komende seizoenen dan laat je je best op de wachtlijst plaatsen.

    Je kan dit doen door een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be waarin je je huidig cabinenummer vermeldt.

    Met deze gegevens plaatst In&Uit Brugge je dan op de wachtlijst voor een extra cabinenummer. Wanneer je aan bod komt voor een extra cabinenummer zul je van ons een mail ontvangen met alle nodige informatie. Jouw huidige cabinenummer blijft gewoon geldig om een cabineplaats mee te reserveren.

  • Hoe kan ik te weten komen op welke plaats ik sta op de wachtlijst?

    Je kan dit te weten komen door een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. Onze collega's van team Vrije Tijd laten het jou graag per kerende mail weten.

  • Hoe kan ik te weten komen of ik dit jaar aan de beurt zal komen?

    Je kan dit te weten komen door een mail te sturen naar vrijetijd@inenuitbrugge.be. Onze collega's van team Vrije Tijd laten het jou graag per kerende mail weten.

  • Waar kan ik terecht voor een strandcabine?

    Allereerst wijzen we er jou graag op dat je bij In&Uit enkel een cabinenummer van Stad Brugge kan bekomen. Deze geeft jou recht op het huren van een standplaats voor je strandcabine op het strand van Zeebrugge.

    Voor de aankoop van een strandcabine zelf kun je terecht bij ondernemers of particulieren die een/hun cabine verkopen. Echter dient onze dienst hier strikt neutraal in te blijven. We mogen dus geen ondernemingen aanraden.

  • Welke strandcabineplaatser kan mijn strandcabine plaatsen?

    Voor het plaatsen kun je terecht bij verschillende ondernemingen. Echter dient onze dienst hier strikt neutraal in te blijven. We mogen dus geen ondernemingen aanraden. Via een zoekopdracht op het internet vind je alvast enkele ondernemingen.

  • Met hoeveel plaatsen schuift de wachtlijst ieder jaar?

    Dit varieert van jaar tot jaar, maar is gemiddeld 10 plaatsen per jaar.

    Gezien het klein aantal beschikbare plaatsen op ons strand (465) plaatsen is dit nog een behoorlijk aantal per jaar.

  • Hoe probeert In&Uit de wachttijd op de wachtlijst te verkleinen?

    In&Uit engageert zich om het verloop op de wachtlijst zo snel mogelijk te laten werken. Dit doen we door mensen te contacteren die niet reserveerden nadat ze aan de beurt kwamen op de wachtlijst. Mits een goede reden zullen mensen slechts éénmalig de kans krijgen niet te reserveren wanneer men hiertoe de kans krijgt. Indien men dit twee achtereenvolgende jaren doet zal men van de wachtlijst geschrapt worden.

Klantenregistratie

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    In&Uit Brugge gebruikt je gegevens enkel en alleen voor statistische doeleinden en/of om je op de hoogte te houden van alle procedures betreffende reservatie, opbouw, hinder en afbraak voor het lopende badseizoen. Stad Brugge kan eveneens je gegevens gebruiken voor administratieve doeleinden (vb. toegang tot de reservatiemodule, controle op gebruik van korting, etc.). Raadpleeg ons privacy statement.

made by